کد خبر: ۷۸۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۲۷۲
یکی از مقامات ارشد کاخ سفید با اشاره به هند بعنوان شریک تجاری و یکی از خریداران بزرگ نفت ایران، عنوان کرد که آمریکا هیچ کشوری را از تحریم بابت تجارت و همکاری با ایران معاف نخواهد کرد.
تهدید آمریکا علیه همکاری هند در بندر چابهار ایران
به گزارش خبرداغ به نقل از وب سایت Dawn، با توجه به خروج دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – از توافق نامه هسته ای ایران و همچنین بازگشت و اعمال موج جدیدی از تحریم های اقتصادی خصمانه ایالات متحده علیه ایران، یکی از مقامات ارشد و بلندپایه کاخ سفید به تازگی اعلام کرده است که هیچ کشوری حتی هند، از تحریم های اقتصادی بابت تجارت و همکاری با ایران معاف نخواهد شد.

آلیس جی ولز – معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی – در حاشیه کنفرانسی با خبرنگاران و روزنامه نگاران عنوان کرد که هند بعنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری و خریداران نفت ایران که در پروژه توسعه و مدیریت بندر چابهار با این کشور همکاری های گسترده ای داشته و قرار است فاز جدیدی از آن نیز از ماه دیگر تحویل آنها داده شود، نیز باید به این نکته توجه داشته باشد که قرار نیست از تحریم های اقتصادی بابت همکاری و تجارت با این کشور معاف شود.

وی تاکید کرد: تمامی کشورهایی که با ایران تبادلات مالی، پولی و تجاری داشته باشند، همگی بدون قائل شدن هیچ استثنایی شامل تحریم های اقتصادی آمریکا خواهند شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران از تاریخ ۴ نوامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی آغاز می‌شود و به‌طور قطع بر روی میزان واردات هند که ۲۵ درصد از نفت خود را از ایران تامین و خریداری می‌کند، تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

ایران بعد از عراق و عربستان سعودی، سومین تامین‌کننده و صادرکننده نفت به هندوستان به شمار می‌رود که در حدفاصل آوریل ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸، ۱۸.۴ میلیون تن نفت خام به هند فروخته است.

از آنجایی که توسعه بندر چابهار بعنوان یک منطقه استراتژیک برای کشورهای ایران، هند، افغانستان، پاکستان و به طور کلی آسیای میانه از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است، حالا سایه شوم احتمال تحریم های اقتصادی آمریکا علیه هند بخاطر همکاری با ایران در این بندر، ممکن است توسعه و مدیریت بندر چابهار را با مشکل مواجه سازد و سایه شک و تردید بر دل شرکای تجاری آن بیاندازد.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: