کد خبر: ۷۸۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۳۰۲
رئیس جمهور لیبریا به یاد روزهای جوانی، در بازی دوستانه مقابل نیجریه پا به توپ شد.
داستان پدر و پسری که در یک روز برای دو کشور به میدان رفتند!
به گزارش خبرداغ به نقل از وبسایت نود: رئیس جمهور لیبریا به یاد روزهای جوانی، در بازی دوستانه مقابل نیجریه پا به توپ شد.

 به نقل از فورفورتو، هوادران فوتبال در لیبریا سه شنبه شب در مونروویا گردهم آمدند تا در بازی دوستانه تیم ملی این کشور مقابل نیجریه، شاهد تجلیل و بازنشسته شدن شماره ۱۴ لیبریا باشند که سال ها با این پیراهن به میدان رفت. اما هرگز تصور نمی‌کردند رئیس جمهور کشورشان را با این پیراهن در زمین ببینند.


ژرژ وه‌آ، ستاره سابق فوتبال دنیا که همگان بازی های او را در موناکو، پاریسن‌ژرمن و میلان به خاطر دارند، در ۵۱ سالگی دوباره به میدان فوتبال بازگشت و در بازی دوستانه مقابل نیجریه ۷۹ دقیقه به میدان رفت.

اگرچه حضور وه‌آ کمکی به لیبریا در این بازی دوستانه نکرد و نیجریه به برتری ۲-۱ رسید، اما دیدن دوباره وه‌آ در زمین فوتبال برای دوستداران فوتبال لیبریا کافی بود.

ژرژ وه‌آ که از روز ۲۲ ژانویه رسما رئیس جمهور لیبریا شده است، تنها بازیکن آفریقایی تاریخ فوتبال محسوب می‌شود که موفق به دریافت جایزه توپ طلا شده است. (۱۹۹۵)

اما در روز بازگشت وه‌آ به زمین فوتبال، فرسنگ ها دورتر پسر او با پیراهن کشور دیگری بازی کرد و البته نتیچه مطلوبی هم به دست اورد. تیموتی وه‌آ ۱۸ ساله که اکنون در پاریسن‌ژرمن توپ می‌زند، در بازی دوستانه شب گذشته آمریکا مقابل مکزیک در نشویل به صورت ثابت بازی کرد و در لحظات پایانی مسابقه جای خود را به مارکو دلگادو داد. آمریکا در این مسابقه دوستانه با یک گل مکزیک را شکست داد.

داستان پدر و پسری که در یک روز برای دو کشور به میدان رفتند!

تیموتی که نیویورک به دنیا آمده، در رده های سنی زیر ۱۴، زیر ۱۵ و زیر ۱۷ ساله ها پیراهن آمریکا را پوشیده و از مارچ ۲۰۱۸ به تیم بزرگسالان هم دعوت می‌شود. با احتساب بازی دیشب، وه‌آ ۵ بازی ملی و یک گل در کارنامه خود برای ایالات متحده ثبت کرده است.

با توجه به اصالت خانواده و محل زندگی، تیموتی می‌توانست برای تیم های ملی فرانسه، جاماییکا و لیبریا هم بازی کند اما در نهایت تصمیم گرفت در رده ملی، پیراهن آمریکا را بپوشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: