کد خبر: ۷۸۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۲۲۲
بخشنامه هم دوای بازار نشد
پس از آنکه دیروز قیمت طلا و ارز به میزان قابل توجهی کاهشی شد، امروز دوباره روند افزایشی به خود گرفت و هر سکه بهار آزادی با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی قیمتف به چهار میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۳ هزار تومان گران شد.
در بازار سکه دوباره ورق برگشت
به گزارش خبرداغ ، دیروز پس از مدت‌ها قیمت طلا و ارز در بازار روند کاهشی پیدا کرده و دلار تا حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان نیز کاهش یافت و سکه نیز ۱۴۰ هزار تومان ارزان شد اما امروز مجدداً قیمت‌ها روند افزایشی پیدا کرده است.

محمد کشتی آرای - عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر - در این باره به ایسنا گفت: روز گذشته بخشنامه بانک مرکزی درباره واگذاری ارز مسافرتی تاثیر خود را روی بازار گذاشت و با کاهش شدید قیمت ارز مواجه شدیم که اثر مستقیمش را روی قیمت طلا و سکه گذاشت.

وی افزود: گر چه این بخشنامه سبب شد که دیروز قیمت سکه و ارز روند کاهشی به خود بگیرد؛ به عنوان مثال هر دلار به حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به حدود چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش یافت. با توجه به اینکه نرخ ارز مسافرتی اعلام شده نزدیک به نرخ ارز آزاد بود تقاضا در بازار ارز افزایش پیدا کرد و همین عامل سبب شد ارز و طلا همزمان با افزایش قیمت مواجه شوند.

افزایش ۲۳ هزار تومانی هر گرم طلا در بازار

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر ادامه داد: از بعد از ظهر دیروز تا دقایقی پیش همچنان قیمت ارز و طلا رو به افزایش بوده است یا شاهد بالاتر رفتن تقاضا و قیمت آنها در بازار بوده‌ایم، چراکه به عنوان مثال دلار آمریکا از ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان در روز گذشته، ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته و به حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر گرم طلا از ۳۴۰ هزار تومان به ۳۶۳ هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای اعلام کرد: قیمت سکه نیز با بیش از ۳۰۰ هزار تومان افزایش مواجه شده و از چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان به حدود چهار میلیون ۳۷۰ هزار تومان رسیده است. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد.

وی گفت: در حال حاضر سکه گرمی ۶۱۵ هزار تومان معامله می‌شود اما هر اونس طلا در بازار جهانی با چهار دلار کاهش قیمت به ۱۳۹۴ دلار رسیده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر معتقد است که وضعیت بازار طلا و ارز به گونه‌ای است که نمی‌توان آینده را به درستی و با دقت پیش‌بینی کرد، چراکه نوسانات شدیدی در بازار وجود دارد و هیچ چیز مشخص نیست.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: