کد خبر: ۷۸۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
تعداد بازدید: ۲۹۵
تیم ملی فوتبال ایران قرار است روز سه‌شنبه در ورزشگاه ملی تاشکند مقابل تیم ملی ازبکستان قرار بگیرد.
نگاهی به اولین بازی تیم ملی پس از جام‌های جهانی/ پیش به سوی سومین پیروزیبه گزارش خبرداغ،  تیم ملی فوتبال ایران در اولین اردوی خود پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و همچنین پیش از جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات پس از چند روز تمرین در تهران، به ازبکستان سفر کرده است تا سه‌شنبه شب از ساعت در ورزشگاه ملی تاشکند که استادیوم تیم بنیادکار هم به شمار می‌رود رو در روی شاگردان هکتور کوپر قرار بگیرند.

 

در این بازی کی‌روش برای ۸۶ بار روی نیمکت ایران می‌نشیند. او پیش از این ۴۹ برد، ۲۴ مساوی و ۱۲ را با تیم ملی ثبت کرده است و حالا باید دید در ششمین تقابل با ازبک‌ها به چه نتیجه‌ای می‌رسد. پیش از این، ایران با کی‌روش به ۴ پیروزی و یک باخت مقابل ازبکستان رسیده بود. زدن ۵ گل و دریافت تنها یک گل. همانطور که ایران با کی‌روش در تاشکند تا به اینجا به ۳ برد یک بر صفر رسیده است، کی‌روش تنها کسی است که در طول تاریخ در قامت سرمربی ایران به ازبکستان باخته است.

 

این بازی دوستانه، نخستین رونمایی از تیم ملی بعد از جام جهانی روسیه است. جایی که شاگردان کی‌روش بعد از برد یک بر صفر مراکش، یک بر صفر به اسپانیا باختند و نهایتا چهارم تیر در برابر پرتغال به تساوی یک-یک رضایت دادند و با ۴ امتیاز از گردونه مسابقات کنار رفتند. حالا بعد از ۷۸ روز دوباره تیم ملی را در یک مسابقه تماشا خواهیم کرد.

 

حال نگاهی می‌کنیم به اولین بازی‌های تیم ملی ایران پس از جام‌های جهانی:

بعد از پرو و ۱۹۷۸:

اولین بازی رسمی تیم ملی بزرگسالان ایران بعد از آخرین بازی در جام جهانی ۱۹۷۸ که به پرو ۴-یک باختیم، ۲ سال بعد و در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۵۹ در مسابقات جام ملت‌های آسیا مقابل سوریه بود که آن بازی با نتیجه صفر -صفر تمام شد. در آن بازی سرمربی ایران عوض شده بود و به جای حشمت مهاجرانی حسن حبیبی سکان‌دار تیم ملی بود.

 

بعد از آلمان و ۱۹۹۸:

پس از شکست دو بر صفر مقابل آلمان در تاریخ ۴ تیر ۱۳۷۷، ایران حدود ۳ ماه به میدان نرفت و سپس رو در روی کویت قرار گرفت. این بازی دوستانه در حالی به انجام رسید که منصور پورحیدری به جای جلال طالبی هدایت ایران را بر عهده داشت و ملی‌پوشان را برای بازی‌های آسیایی بانکوک آماده می‌کرد. این بازی با نتیجه سه بر صفر به سود کویت تمام شد.

 

بعد از آنگولا و ۲۰۰۶:

۳۱ خرداد ۱۳۸۵ بود که در آخرین بازی جام جهانی و در یک بازی تشریفاتی مقابل آنگولا به تساوی یک - یک رسیدیم. کمتر از ۵۰ روز بعد با هدایت امیر قلعه‌نویی که جایگزین برانکو ایوانکوویچ شده بود ایران در تهران به مصاف امارات رفت و با تک گل رضا عنایتی به برتری رسید تا طلسم نبردن‌های بعد از آخرین بازی جام جهانی شکسته شود.

 

بعد از بوسنی هرزگوین و ۲۰۱۴:

باخت ناامید کننده در برابر بوسنی با نتیجه ۳ بر یک در جام جهانی برزیل آب سردی بود بر پیکره فوتبال دوستان. با این حال بعد از آن مسابقه ۴ تیر، ایران برای اولین بار سرمربی خود را تغییر نداد تا بازهم کی‌روش در اولین بازی بعد از این آوردگاه بزرگ روی نیمکت بنشیند. ۲۷ مهر ۹۳ بود که در ورزشگاه آزادی به مصاف کره‌جنوبی رفتیم و با تک گل سردار آزمون به برتری رسیدیم تا دومین پیروزی یک بر صفر هم به دست بیاید.

 

بعد از پرتغال و ۲۰۱۸:

بازهم ۴ تیر و تساوی مقابل پرتغال. ۷۸ روز از آن مسابقه گذشته و باید دید ایران مقابل ازبکستان چه نتیجه‌ای کسب می‌کند. نتیجه جالب اینجاست که کی‌روش بازهم سکان‌دار نیمکت ایران است.

میزان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: