کد خبر: ۷۸۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۲۶۷
شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز اعلام و تایید کرد که اطلاعات بانکی و کارت‌های اعتباری مربوط به بیش از ۳۸۰ هزار نفر از مشتریان این ایرلاین به سرقت رفته است.
سرقت اطلاعات بانکی ۳۸۰ هزار نفر از مشتریان
به گزارش خبرداغ ، بر اساس بیانیه‌ای که شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز ( British Airways) به صورت رسمی منتشر کرده است، اطلاعات بانکی و شخصی آن دسته از کاربران و مشتریانی که درحد فاصل تاریخ ۲۱ اوت تا ۵ سپتامبر در وب سایت این ایرلاین به رزرو آنلاین بلیت اقدام کرده بودند، به سرقت رفته است.

طبق این اعلام، می‌توان گفت که تعداد مشتریان و مسافرانی که در این فاصله از ایرلاین انگلیسی بریتیش ایرویز به خرید و رزرو آنلاین بلیت اقدام کرده‌اند، به بیش از ۳۸۰ نفر می‌رسد.

گفته می‌شود هکرها و مجرمان سایبری در این حمله سایبری و نفوذ اطلاعات شخصی، بانکی و داده‌های مربوط به کارت‌های اعتباری مشتریان را هدف قرار داده و آن‌ها را به سرقت برده‌اند.

این ایرلاین همچنین در ادامه به آن‌دسته از مشتریانی که در حدفاصل تاریخ مذکور اقدام به خرید و رزرو اینترنتی و آنلاین بیلت کرده‌اند، پیشنهاد کرده است که با بانک‌های مربوطه و ارائه‌دهندگان کارت‌های اعتباری خود تماس گرفته و از آن‌ها بابت تغییرات احتمالی و سرقت اطلاعات مالی و شخصی خود اطلاع پیدا کرده و درصورت نیاز، اقدامات و کارهای لازم را انجام دهند.

بریتیش ایرویز شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور بریتانیاست که یکی از فعال‌ترین خطوط هواپیمایی در جهان را داراست. چندی پیش بود که خبر دیگری مبنی بر سرقت اطلاعات کاربران اپلیکیشن اختصاصی موبایلی شرکت هواپیمایی ایرکانادا در فضای مجازی منتشر شد که مجرمان سایبری بیش از 20 هزار نفر از مشتریان این ایرلاین را به سرقت برده بود و به اطلاعات شخصی آنها دسترسی پیدا کرده بود.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: