کد خبر: ۷۸۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۳۸۳
۱۰ عضو شورای امنیت سازمان ملل خواستار افزایش تلاش‌ها برای یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز برای استان ادلب در سوریه شدند که در دست شورشیان است و گمانه‌زنی‌هایی از وقوع یک حمله قریب الوقوع در این منطقه بر سر زبان‌هاست.
اعضای منتخب شورای امنیت خواستار صلح در ادلب شدند
به گزارش خبرداغ ، این کشورهای عضو شورای امنیت که دوره دوساله دارند نگرانی عمیق خودشان را از انجام یک عملیات نظامی تمام عیار در ادلب که به یک فاجعه انسانی بینجامد ابراز کردند. آنها در بیانیه مشترکی از تمامی طرفین خواستند تا خویشتنداری کرده، از اموال غیرنظامی محافظت کرده و اطمینان حاصل کنند که تاسیسات آموزشی و درمانی مورد حفاظت قرار می‌گیرند.

بیانیه این ۱۰ کشور عضو در شرایطی منتشر شد که پنج عضو دائم این شورا که حق وتو دارند عمیقا دچار اختلاف هستند و روسیه و چین با جانبداری از دولت اسد و آمریکا، انگلیس و فرانسه با حمایت از اپوزیسیون سوریه تنش‌هایی را به وجود آوردند.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل که ریاست کنونی شورای امنیت را در دست دارد، اعلام کرد: صبح جمعه نشست رسمی این شورا برای بررسی وخامت اوضاع انسانی و شرایط امنیتی در ادلب برگزار می‌شود.

عصر جمعه هم یک جلسه غیررسمی شورای امنیت برای بررسی اوضاع از زبان اعضای اپوزیسیون سوریه برگزار می‌شود.

به گفته آنها شرایط انسانی در ادلب وخیم است و در صورت تنش نظامی تبعات احتمالی در پی دارد. ۱۵ عضو شورای امنیت ضرورتی ندارد که در نشست‌های غیررسمی شرکت کنند. شورای امنیت عصر امروز تازه‌ترین تحولات مرتبط به تسلیحات شیمیایی در سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه متعهد شده‌اند اقدامی صورت دهند، نماینده آمریکا گفته است که نظام اسد و حامیانش باید کمپین نظامی خودشان به تمامی اشکال را متوقف کنند تا روندهای سیاسی تحت روند سازمان ملل شانس پیروزی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلی گفت: دولت ترامپ و جامعه بین‌الملل بارها تاکید کرده‌اند که درگیری سوریه هیچ‌گونه راه‌حل نظامی ندارد. با توجه به این‌که جان میلیون‌ها غیرنظامی در معرض خطر قرار دارد حمله به ادلب اقدامی بی‌محابا خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: