کد خبر: ۷۸۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۲۴۱
ایرج راد درباره مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی که طبق گزارش منتشر شده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد به خانه تئاتر داده شده، گفت: تمام مبالغ دریافت شده صرف تجهیز و تکمیل عمارت جدید خانه تئاتر شده است و هیچ مبلغی برای هزینه جاری خانه تئاتر صورت نگرفته است و باید تاکید کنم تمام آن هزینه‌ها برای عمارت جدید خانه تئاتر بوده است
کمک ۱/۵ میلیاردی وزارت ارشاد به خانه تئاتر چه شد؟

رییس هیات مدیره خانه تئاتر در پی انتشار گزارش مالی معاونت هنری در حوزه هنرهای نمایشی تاکید کرد:‌ «تمام هزینه‌های اعلام شده برای تجهیز عمارت جدید خانه تئاتر بوده است.»

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، ایرج راد درباره مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی که طبق گزارش منتشر شده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد به خانه تئاتر داده شده، در مصاحبه‌ای با روابط عمومی این نهاد توضیح داده است: «سال گذشته ما تقاضایی را به آقای مرادخانی (معاون هنری پیشین) در زمان وزارت آقای صالحی امیری ارایه دادیم که برای تجهیز خانه تئاتر جدید بخصوص تجهیز سالن نیازمند کمک هستیم. در جلسه‌ای که آقایان صالحی‌امیری، مرادخانی، شفیعی (مدیرکل پیشین هنرهای نمایشی)، کاراندیش (معاون توسعه منابع و مدیریت) و افضلی (مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر) حضور داشتند مجددا این مساله مطرح شد که ما برای تجهیز خانه جدید تئاتر نیازمند یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هستیم.

او تاکید کرد: «در همان جلسه آقای صالحی دستور پرداخت یک میلیارد تومان را صادر کردند و قرار شد در صورتی که این مبلغ کفاف کارهای ما را ندهد مجددا تقاضا کنیم تا کمک مالی بیشتری صورت گیرد.»

راد ادامه داد: «بعد از ارسال دستور آقای وزیر، ما قرار گذاشتیم که این مبلغ از سوی موسسه توسعه هنرهای معاصر پرداخت شود تا ما بتوانیم اقلام لازم را خریداری کنیم و قرار بر آن شد تا ما نیازهای خود را به این موسسه اعلام کنیم تا آن‌ها نیز بررسی ‌های لازم را داشته باشند و در صورت تایید از سوی مشاوران موسسه، اجناس به خانه تئاتر تحویل شود. ما نیز با فاکتورهای کاملا رسمی و قانونی و تایید شده مبلغ را دریافت کنیم.»

این بازیگر در خصوص اقلامی که قرار بود با این پول دریافت شود، توضیح داد: «همانطور که عرض کردم ما این پول را بیشتر برای تجهیز سالن نمایش خانه تئاتر نیاز داشتیم. این پول برای خرید تجهیزات نور و صدا و ... مورد استفاده قرار گرفت که هم اکنون نیز در خانه تئاتر موجود هستند.»

او افزود: «در ادامه ما برای خرید صندلی‌های سالن مجددا نیازمند کمک بودیم و آن مبلغ اولیه برای خرید صندلی‌های مورد نظر کافی نبود، لذا مجددا از موسسه توسعه هنرهای معاصر تقاضای کمک کردیم که با توجه به رابطه بین این موسسه و شرکت سازنده صندلی‌ها و با ارایه فاکتورهای معتبر، خرید صندلی‌ها نیز صورت گرفت.»

راد گفت: «اما در هفته گذشته من مجددا با آقای کاراندیش برای تعویض میز نور و تکمیل دیگر تجهیزات مورد نیاز خانه تئاتر جدید جلسه‌ای تشکیل دادیم و از ایشان خواستیم تا هم بازدیدی از خانه جدید داشته باشد و هم برای تجهیزات مورد نیاز یاری‌رسان خانه تئاتر باشد. برآورد ما برای این کار ۲۵۰ میلیون تومان بود. آقای کاراندیش به همراه خانم رودکی و آقای افضلی بعد از بازدید و صحبت‌های پیرامون این قضیه موافقت کردند که مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به خانه تئاتر اختصاص داده شود. تا این لحظه مراحل مختلف کار انجام شده و قرار است در هفته آینده پرداخت صورت گیرد تا خانه تئاتر به صورت کامل آماده بهره‌برداری شود.»

او در پایان اشاره کرد: «تمام مبالغ دریافت شده صرف تجهیز و تکمیل عمارت جدید خانه تئاتر شده است و هیچ مبلغی برای هزینه جاری خانه تئاتر صورت نگرفته است و باید تاکید کنم تمام آن هزینه‌ها برای عمارت جدید خانه تئاتر بوده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: