کد خبر: ۷۸۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۳۲۹
معاون رئیس‌جمهور یادآور شد: آمار مربوط به دستگاه های دولتی و وزارت‌خانه‌ها هم وقتی تکمیل شود ارائه خواهد شد .
ابتکار : در یکسال گذشته ۱۷۴ مدیر زن در سطح پایه و میانی در استان‌ها منصوب شدند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به سهم زنان در پست‌های مدیریتی و گزارش این معاونت در این باره گفت: از اول قرار بود 30 درصد این پست‌ها در اختیا خانم‌های شایسته قرار گیرد. امروز بخش اول کارنامه خود در این باره را در دولت ارائه دادم.

وی افزود: بر این اساس در یکسال گذشته ۱۷۴ مدیر زن در سطح پایه و میانی در استان‌ها منصوب شدند که هنوز تا ۳۰ درصد فاصله داریم. اما این آمار نشان می‌دهد تحرک خوبی را در سطح استان‌ها داشتیم. البته مدیران عالی در حوزه استان‌ها خیلی کم داریم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سهم مشاغل خانگی در آمار اشتغال زنان گفت: در این باره وزارت کار طرحی را انجام می‌دهد و حمایت از این مشاغل در ابعاد مختلف مورد توجه است. طرح توجه به این بنگاه‌ها را ما هم در دست بررسی داریم که به زودی این طرح را ارائه خواهیم داد.

ابتکار تاکید کرد: مشاغل خانگی بسیار مورد توجه زنان است اما در آمار زنان شاغل مشکل ایجاد کرده است و تلاش می‌کنیم این معضل حل کنیم و حمایت از مشاغل خانگی شود. این مشاغل شامل خدمات گردشگری و درمانی و پخت و پز و صنایع دستی است اما آمار رسمی در این باره نداریم به نظر می‌رسد آمار این موارد قابل توجه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: