کد خبر: ۷۸۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۱
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: «بر اساس مذاکراتی که با معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی داشتیم، بنا است کارسوق صنایع‌دستی را به عنوان یکی از کارویژه‌ها در آموزش و پرورش به‌ویژه در استعدادهای درخشان وارد کنیم.»
راه‌اندازی «کارسوق صنایع‌دستی» در وزارت آموزش‌و‌پرورش

به گزارش خبرداغ، فاطمه مهاجرانی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان روز گذشته در بازدید از سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا گفت: «ما در آموزش و پرورش، در حوزه استعدادهای درخشان کارویژه‌ای با عنوان کارسوق طراحی کردیم که از مهرماه 97 اجرایی خواهد شد.»

او هدف از اجرای این طرح را آشنایی دانش آموزان با مفاهیم و مبانی هنر و ایجاد علاقه در آنان برای فعالیت در رشته های هنری مختلف عنوان کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «در این کار ویژه‌ها، معمولاً یک‌سری مبانی ارائه می‌شود، پس از آن دانش آموزان به سمت یک پروژه هدایت می‌شوند. این فعالیت چیزی شبیه به فعالیت استارت‌آپ‌ها ولی با جنس متفاوت تر است.»

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، ادامه داد: «در این کارسوق ها چگونگی ورود صنایع دستی به زندگی روزمره، گسترش آن، نقش صنایع دستی در هویت ملی ما و موضوعاتی از این دست به راحتی قابل برنامه ریزی است. در همین راستا در گفتگوهایی که با معاونت صنایع دستی خواهیم داشت، محورهای عملیاتی این طرح بررسی خواهد شد.»

او صنایع دستی ایران را در دنیا بی نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: «هنرهای اصیل ایرانی به اندازه ای زیبا هستند که نمی شود آنها را با یکدیگر مقایسه کرد. با دیدن هر کدام از آثار موجود در نمایشگاه، احساس می‌کنیم که اثر حاضر، زیباتر از اثر قبلی است. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت یکی از یکی زیباتر هستند.»

مهاجرانی خاطر نشان کرد: «تک تک این آثار فوق العاده است. خلق یک اثر هنری و شکل دادن به یک فلز، تراش های زیبا روی چوب و دیگر مواد و متجلی کردن این همه زیبایی، گونه‌ای از خالق بودن است.»

او در پایان تصریح کرد: «افتخار می کنم کشوری دارم که بسیار دیرینه است و این همه پیشینه در هنر دارد. خیلی خوب است علاقه‌مندانی که در حوزه هنر فعالیت می‌کنند از فضاهای اینچنینی نمایشگاه‌ها استفاده و به شکوفایی هرچه بیشتر هنرهای کشور کمک کنند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: