کد خبر: ۷۸۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
تعداد بازدید: ۲۳۴
پنتاگون اعلام کرد، قاضی آمریکایی که بر روند رسیدگی و دادگاهی پنج توطئه گر متهم حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی نظارت داشت، بازنشسته می‌شود؛ اقدامی که احتمالا باعث تاخیرهای بیشتر در رسیدگی به این پرونده خواهد شد.
قاضی پرونده ۵ متهم حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر بازنشسته شد
به گزارش خبرداغ ، پنج توطئه گر متهم حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر معروف به (۹/۱۱ Five) از جمله خلیل شیخ محمد، مغز متفکر این اقدام تروریستی سال‌ها در زندان نظامی گوآنتانامو محبوس بودند و برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی تفهیم اتهام شدند اما اشتباهات قانونی بی‌پایان و اشتباه در قضاوت،‌ مسائل مربوط به روندهای دادگاه نظامی و مشکلات نشأت گرفته از اسناد و مدارکی که تحت بازجویی‌های خشن به دست آمده‌اند، اینطور نشان می‌دهد که پیگرد قانونی این پنج مرد آرام آرام به یک اقدام آرمان گرایانه در عدالت تبدیل می‌شود.

پس از سال‌ها تاخیر هنوز مشخص نیست که دادگاه آنها چه موقع آغاز خواهد شد.

کیت پارلا، سرهنگ تفنگداران دریایی آمریکا جایگزین جیمز پل، سرهنگ ارتش و قاضی قدیمی این پرونده خواهد شد.

از زمانی که این پنج توطئه‌گر متهم حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر برای نخستین بار تفهیم اتهام شدند مجموعه‌ای از ادعاهای شکنجه و بدرفتاری از جمله ادعاها مربوط به اینکه دولت از تیم‌های دفاعی جاسوسی کرده است، روند رسیدگی به این پرونده را تحت تاثیر قرار داده و آنها را خدشه‌دار کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته میامی هرالد که نخستین بار بازنشستگی سرهنگ پل را گزارش داد پارلا تنها سه سال است که به عنوان یکی از قضات نظامی فعالیت کرده است و به زمان زیادی نیاز دارد تا بتواند کل این پرونده را که هزاران صفحه دارد مطالعه و بتواند به این پرونده پیچیده به درستی رسیدگی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: