کد خبر: ۷۸۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۳۶۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تهیه طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس خبر داد. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس با اشاره به افزایش بی رویه قیمت خودرو و نابسامانی در بازار خودرو گفت: ما جمعی از نمایندگان طرح استیضاح وزیر صنعت را تهیه کردیم و در حال جمع آوری امضاء برای این طرح هستیم.
استیضاح وزیر صنعت با ۷ محور در مجلس کلید خورد / طرح استیضاح آخوندی به ۴۰ امضاء رسید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تهیه طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت خودرو و نابسامانی در بازار خودرو گفت: ما جمعی از نمایندگان طرح استیضاح وزیر صنعت را تهیه کردیم و در حال جمع آوری امضاء برای این طرح هستیم.

وی در گفتگو با الف، با بیان اینکه طرح مذکور در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس تهیه شده است، افزود: نمایندگان همانطور که در نامه خود به رئیس جمهور تاکید کردند، بر تغییر تیم اقتصادی دولت نظر دارند و، چون رئیس جمهور این تیم را تغییر نداد، خود مجلس دست به کار شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: استیضاح شریعتمداری هفت محور دارد که در جلسه روز یکشنبه ۴ شهریور ماه به امضای جمعی از نمایندگان رسید و قرار است در روز‌های آینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شود.

حاجی دلیگانی محور‌های استیضاح این وزیر را به شرح زیر اعلام کرد؛

۱-عدم کنترل و مدیریت بازار که منجر به افزایش بی رویه قیمت‌ها شده.
۲-عدم حمایت از تولید داخلی که باعث تعطیلی هزار واحد صنعتی و صنفی تولیدی شده.
۳- عدم اجرای مصوبه دولت در فروردین ۹۷ برای اجرای کامل شناسه رهگیری کالا در فرصت ۲ ماهه که موجب ایجاد هدر رفت میلیارد‌ها دلار ۴۲۰۰ تومانی شده.
۴- وجود فساد و رانت در واردات خودرو، ثبت سفارش برای دریافت ارز، عدم نظارت بر نحوه ثبت نام، خرید خودرو در داخل و بهم ریختگی بازار خودروی داخلی.
۵- عدم ثبت همه مجوز‌های صنفی در پایگاه مجوز‌های کسب و کار موضوع قانون اجرای اصل ۴۴.
۶-عدم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی.
۷-عدم اجرای برنامه‌های اعلامی به مجلس شورای اسلامی در هنگام رای اعتماد.

طرح استیضاح آخوندی به ۴۰ امضاء رسید/استیضاح شریعتمداری در دست نمایندگان
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس از تدوین طرح استیضاح دو وزیر از سوی نمایندگان خبر داد.

۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

طرح استیضاح آخوندی به ۴۰ امضاء رسید

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، از جمع‌آوری امضاء از سوی نمایندگان برای طرح استیضاح دو وزیر دولت دوازدهم خبر داد و گفت: نمایندگان طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن و تجارت را تدوین و در حال جمع‌آوری امضا برای این طرح‌ها هستند.

وی ادامه داد: تاکنون طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی از سوی ۴۰ نماینده امضاء شده است و طرح استیضاح وزیر صنعت نیز از سوی نمایندگان در حال امضاء شدن است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صدای مردم و نمایندگان برای تغییر در تیم اقتصادی دولت را نشنید و نمایندگان خود دست به کار شدند، افزود: آقای رئیس‌جمهور پیش از آمدن خود به مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان تاکنون دو وزیر را قربانی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: