کد خبر: ۷۸۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
تعداد بازدید: ۴۹۲
سرای همایونی شیراز با حضور علی‌اصغر مونسان معاون‌ رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح شد.
مونسان سرای همایونی شیراز را افتتاح کرد
به‌گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا، مونسان در این مراسم با تاکید بر نقش اثربخش طرح بازآفرینی شهری توسعه گردشگری، گفت: «باید تلاش کنیم تا مناطق  مختلف ما  از نظر کیفیت شهری ارتقا یابد و با تحقق این مورد، سرمایه گذاران نیز برای برای سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری رغبت بیشتری نشان خواهند داد.»

او با تاکید بر تفاهمنامه منعقدشده توسط سازمان میراث‌فرهنگی برای رسیدن به اشتغال فراگیر و تحقق ۱۵۷هزار شغل با بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان متبوع خود، ادامه داد: «احیای بناهای تاریخی و گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی عامل مهمی برای اشتغال‌آفرینی و ایجاد ارزش افزوده از مسیر گردشگری است.»

عمارت سرای همایونی در بافت تاریخی و گردشگری شهر شیراز در همجواری نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک، مسجد و خانه نصیرالملک و بازار وکیل واقع شده است. مرمت این بنا در بهار سال 1397 بعد از یک سال کار شبانه‌روزی به پایان رسید. در مرمت این بنا از هنرهای معماری خالص و ناب ایرانی استفاده شده است.
سرای همایونی در بافت تاریخی شیراز قرار گرفته که یادآور کوچه‌پس‌کوچه‌های تاریخی شهر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: