کد خبر: ۷۸۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
تعداد بازدید: ۳۲۰
بارها اعلام کردم و رسماً نیز ابلاغ شد و تقریباً در تمام جلسات مدیران‌کل آموزش و پرورش به این موضوع اشاره کرده‌ام که سند ۲۰۳۰ از نظام آموزشی کشور کاملاً کنار گذاشته شده است.
وزیر آموزش و پرورش: سند ۲۰۳۰ از نظام آموزشی کشور به طور کامل کنار گذاشته
به گزارش خبرداغ ، وزیر آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور بسیار اسناد پیشرفته و نوینی نسبت به سند ۲۰۳۰ داریم که گفته‌های بسیاری در این اسناد وجود دارد و اصلا نیازی به استفاده از سند ۲۰۳۰ نداشته و نداریم.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در خبرگزاری فارس حضور داشت و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

بطحایی در خصوص نگرانی‌هایی از اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی بخش‌های آموزش و پرورش اظهار کرد: بارها اعلام کردم و رسماً نیز ابلاغ شد و تقریباً در تمام جلسات مدیران‌کل آموزش و پرورش به این موضوع اشاره کرده‌ام که سند ۲۰۳۰ از نظام آموزشی کشور کاملاً کنار گذاشته شده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ جلسات کارشناسی و کارگروهی برای عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ نباید تشکیل شود، افزود: این نبایدها فقط به دلیل تأکید مقام معظم رهبری روی این موضوع نیست بلکه واقعاً خود ما در آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور بسیار اسناد پیشرفته و نوینی نسبت به سند ۲۰۳۰ داریم که گفته‌های بسیاری در این اسناد وجود دارد و اصلا نیازی به استفاده از سند ۲۰۳۰ نداشته و نداریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این نکته را اشاره کنم اتفاقاتی که در بعضی از کلاس‌ها ممکن است بیفتد، ظاهرش ارتباطی با سند ۲۰۳۰ ندارد یعنی مفاد سند ۲۰۳۰ نیست اما رویکردها و جهت‌گیری‌های سند ۲۰۳۰ را دنبال می‌کند که بنده تقریباً از آغازین روزهایی که در وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزیر حضور داشتم، کارگروهی را شخصاً برای این موضوع به صورت متمرکز پیش‌بینی کردم.

وی اضافه کرد: همواره به تمام دلسوزانی که نگران بودند و مطلبی شنیده می‌شود که این سند اجرا می‌شود، اعلام کردم اگر به بنده مصداق بدهید که در کدام منطقه و مدرسه در حال اجراست، بلافاصله وارد عمل می‌شوم و بازرسینی که برای این کار انتخاب شدند مستقیماً بدون انجام سلسله مراتب اداری و بدون نامه‌نگاری به مدیران، وارد مدرسه می‌شوند و بررسی می‌کنند.

بطحایی ادامه داد: در مواردی که ثابت شود بر خلاف سیاست‌های کشور فردی به سلیقه خودش، این کار را انجام می‌دهد و خطایی مرتکب می‌شود، جلوی آن خطا گرفته می‌شود و اگر اصرار بر اجرای خطا داشته باشد، برخورد اداری می‌شود.

وی با تأکید بر پیگیری عدم اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش، گفت: بنده از همینجا تکرار می‌کنم و به نمایندگان مجلس که هر کدام نگرانی دارند گفتم بگویید در کدام مدرسه و منطقه صورت گرفته است و اگر بنده در مدت یک هفته، عکس‌العمل نشان ندادم از بنده گله کنید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از مردم متدین و خوب کشورم که دلشان برای فرزندان‌شان شور می‌زند و نگران هستند نیز درخواست می‌کنم که اگر مواردی را مشاهده کردند که به نوعی مرتبط با سند ۲۰۳۰ است، بلافاصله گزارش کنند و بنده پیگیری کرده و به آنها نتیجه را هم اطلاع می‌دهم.

وی تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ کاملا متوقف شده و هرگونه مقاله، تجزیه و تحلیل در حوزه سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش ممنوع و خلاف است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: