کد خبر: ۷۸۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
تعداد بازدید: ۲۱۸
در شدیدترین اقدام علیه سرکوب روهینجاها
دولت آمریکا در شدیدترین اقدامش علیه میانمار، ارتش این کشور را بابت پاکسازی نژادی و سایر نقض‌های مرتبط با حقوق بشر علیه اقلیت روهینجایی تحریم کرد.
آمریکا میانمار را هم تحریم کرد
 در این تحریم‌ها نامی از افسر ارشد ارتش میانمار دیده نمی‌شود.

به گزارش  خبرداغ به نقل از شبکه خبری دویچه وله،وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه چهار تن از فرماندهان ارتش و پلیس میانمار و همچنین دو یگان نظامی را بابت پاکسازی نژادی و سایر اقدامات مربوط به نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینجایی در این کشور تحریم کرد.

این تحریم‌ها شدیدترین اقدام آمریکا در واکنش به سرکوب روهینجایی‌ها توسط میانمار محسوب می‌شود.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تحریم‌هایی را علیه رئیس فرماندهی نظامی غرب میانمار وضع کرده است اما قانونگذاران و فعالان حقوق بشری آمریکایی خواستار وضع تحریم‌های بیشتری علیه دولت و ارتش میانمار هستند.

از زمان سرکوب امنیتی میانمار در ۱۵ اوت سال گذشته میلادی علیه مسلمانان روهینجایی بیش از ۷۰۰ هزار تن از این افراد به بنگلادش گریخته‌اند.

این تحریم‌ها چند هفته پس از آن اعمال شده که اتحادیه اروپا نیز علیه هفت تن از مقام‌های ارتش، گارد مرزی و پلیس میانمار به خاطر نقض حقوق بشر تحریم اعمال کرده است.

سیگال ماندلکلر، یکی از مقام های وزارت خزانه داری آمریکا گفت: نیروهای امنیتی میانمار در کمپین‌های نقض حقوق بشر شامل کشتار، پاکسازی قومیتی، تجاوز، قتل های بدون محاکمه و سایر اقدامات علیه بشریت دست دارند.

وی ادامه داد:‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه رهبران و واحدهای نظامی که نظاره‌گر این اقدامات بودند، تحریم اعمال می‌کند.

طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های مذکور علیه دو لشکر پیاده ۳۳ و ۹۹ ارتش میانمار اعمال می‌شود و شامل بلوکه دارایی‌های آن‌ها در آمریکا و ممنوعیت آمریکایی‌ها درداد و ستد با این افراد و نهادها و ممنوعیت سفر آن‌ها به ایالات متحده است.

براساس تحقیق گروه عفو بین‌الملل، افسر ارشد ارتش میانمار در این سرکوب علیه روهینجایی‌ها دست داشته است.

این خبر در حالی منتشر شده که مسئولان آمریکایی اعلام کردند مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور آماده اعلام نتایج تحقیق واشنگتن درباره اتهامات میانمار در ارتکاب اقدامات وحشیانه علیه روهینجاها است.

انتظار می‌رود این گزارش که از طریق مصاحبه با آوارگان روهینجایی در بنگلادش تدوین شده در ۲۵ اوت و تقریبا همزمان با سالروز این حملات خونین منتشر شود.

ارتش میانمار اتهامات پاکسازی نژادی را رد می‌کند و مدعی است اقداماتی را که انجام داده برای مبارزه با "تروریسم" بوده است.

سفارت میانمار در واشنگتن هنوز واکنشی به این تحریم‌ها نشان نداده است.

همزمان ماریا کانتول، یکی از سناتورهای دموکرات آمریکایی از شبکه‌های اجتماعی خواسته از جوامع ضعیف از طریق سانسور اظهارات سرکوبگرانه علیه آن‌ها حمایت کنند.

وی می‌گوید بیش از ۱۰۰۰ مورد از این مطالب تنفرانگیز علیه روهینجاها و مسلمانان در میانمار در فیس‌بوک منتشر شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: