کد خبر: ۷۸۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
تعداد بازدید: ۲۵۵
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «استرداد» گفت: بازیگرانی که دستمزد نجومی می‌گیرند درواقع به پیکر نحیف سینما آسیب جدی وارد می‌کنند و بدون تعارف باید آنها را بایکوت کرد.
بازیگران نجومی بگیر باید بایکوت شوند
به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «استرداد» گفت: بازیگرانی که دستمزد نجومی می‌گیرند درواقع به پیکر نحیف سینما آسیب جدی وارد می‌کنند و بدون تعارف باید آنها را بایکوت کرد.


محسن علی‌اکبری درباره چالش افزایش بی‌رویه دستمزد بازیگران سینما و بیانیه هشدارگونه کانون کارگردانان به این ماجرا، اظهارکرد: بدون شک من هم جزو مخالفان افزایش بی‌رویه دستمزد بازیگران هستم چرا که این ماجرا شاید در کوتاه مدت برای بازیگران منفعت مالی داشته باشد اما در دراز مدت قطعا تاثیرات منفی روی همین بازیگران و سینما خواهد داشت.

وی با یادآوری اینکه البته تعداد بسیاری اندکی از بازیگران ما دستمزدهای غیرمتعارف دریافت می‌کنند، افزود: قطعا همین تعداد اندک هم باید اصلاح شوند اما معتقدم بسیاری از هنرمندان ما از قشر متوسط جامعه هستند که دردهای مردم را کاملا احساس می‌کنند.

علی‌اکبری با بیان اینکه عامل اصلی افزایش بی‌رویه دستمزد بازیگران، در خارج از سینما اتفاق افتاده است، گفت: یعنی افرادی که در خارج از سینما به ثروت رسیده‌اند حالا برای دست یافتن به شهرت، پول‌هایشان را وارد سینما می‌کنند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» با اشاره به اینکه در نگاه اول اینکه فردی پول خود را در هنر هزینه می‌کند،قطعا خوب است، افزود: مشکل از آنجا آغاز می‌شود که آن فرد بدون داشتن تخصص تصمیم می‌گیرد که در فلان پروژه حتما باید از فلان بازیگر استفاده کرد و در این شرایط است که هنرمندان نیز با سوءاستفاده، دستمزد‌های آنچنانی طلب می‌کنند.

وی دریافت یک میلیارد تومان برای 5 جلسه فیلمبرداری از طرف یک بازیگر را نوعی فاجعه دانست و گفت: قطعا تهیه‌کننده و کارگردان حرفه‌ای زیر بار این گونه دستمزدها نمی‌رود ولی متاسفانه شاهدیم که این اتفاق در سینمای ما می‌افتد و این دستمزدها پرداخت شده است.

علی‌اکبری اظهارکرد: این اتفاق در سینما هرچند اندک هم باشد اما باید با این رویه غلط برخورد جدی کرد تا به پیکره نحیف سینمای ایران آسیب وارد نشود.تهیه‌کننده فیلم «پاداش سکوت» از جمله راهکارهای برخورد با بازیگرانی که دستمزد نجومی می‌گیرند را تحریم آنها توسط کارگردانان و تهیه‌کنندگان مطرح سینما عنوان کرد و گفت: جامعه نیز نشان داده بازیگرانی که اخلاق حرفه‌ای را در سینما رعایت نمی‌کنند از چشم مخاطب سینما می‌افتند.

وی تاکید کرد: سینمای ایران هیچ گاه بازیگرسالاری را نپسندیده است و این بازیگران که عموما کمدین هستند تا بازیگر، در واقع اصول بازیگری را هم به درستی درک نکرده‌اند و مثل خیلی‌ها که در یک مقطع می‌آیند و می‌روند از دنیای سینمای محو خواهند شد.علی‌اکبری خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم جلوی فعالیت هنرمندان را بگیریم اما معتقدم با تذکرها و آیین‌نامه‌های صنفی باید فکری به حال این ماجرا شود و تنها به نوشتن بیانیه اکتفا نکرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: