کد خبر: ۷۸۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
تعداد بازدید: ۱۰۰۱
وزیر آموزش و پرورش گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید ساعات درسی دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه ۲ ساعت در هفته کاهش می‌یابد.
وزیر آموزش و پرورش: ساعات درسی پایه‌های چهارم تا نهم ۲ ساعت در هفته کاهش می‌یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید ساعات درسی دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه ۲ ساعت در هفته کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، سید محمد بطحایی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش گناباد در این شهرستان خراسان رضوی افزود: ساعات کاهش یافته از درس به فعالیت‌های فوق برنامه و آشنایی دانش آموزان با ظرفیت‌های هر منطقه اختصاص می‌یابد.
وی اظهار داشت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان نیز آماده شده و اواخر هفته آینده به دولت ارائه می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت تصویب این لایحه مسیر شایسته سالاری در آموزش و پرورش هموار شده و با پرداخت حقوق متناسب با رتبه، بهره وری در این بخش افزایش می‌یابد.
بطحایی ارتقای جایگاه و منزلت آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین را مهمترین رویکرد دولت دانست و افزود: این سند از تمام الزامات برای دستیبابی به هدف مزبور برخوردار است و باید با رفع موانع و مشکلات و هموار کردن مسیر، این بخش به جایگاه واقعی خود دست یابد.
وی اظهار داشت: در این راستا مدیریت مدارس مورد توجه قرار دارد و اختیارات ابتکاری مدیران برای کاهش مشکلات افزایش می‌یابد.
بطحایی گفت: آموزش و پرورش متناسب با پیشینه و ظرفیت‌های غنی فرهنگی و اجتماعی نقاط مختلف کشور اعتلا نیافته و تا دستیابی به افق مورد نظر فاصله بسیار دارد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش هنوز با کمبود بسیار امکانات و تجهیزات مواجه است و معلمان به عنوان رکن مهم تعلیم و تربیت کشور با تنگنا‌های معیشتی دست به گریبان هستند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مدارس باید به محلی برای زندگی اجتماعی دانش آموزان تبدیل شود و آنان با حضور در مدارس انرژی مضاعف بگیرند و یادگیری نوعی شادی و نشاط در دانش آموزان ایجاد کند.
بطحایی اظهار داشت: آزمون‌های مستمر و سیطره مطلق آموزش در دوره ابتدایی باید کاهش یابد و دانش آموزان این مقطع در کنار تحصیل به فعالیت‌های فوق برنامه و گروهی بیشتر بپردازند.
وی گفت: تا زمانی که معلمان با مشکلات معیشتی مواجه بوده و برای امرار معاش خود مجبور به داشتن شغل دوم باشند، دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دشوار است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: دولت دوازدهم تلاش می‌کند با کاهش این تنگنا‌ها و موانع به اهداف سند تحول بنیادین دست یابیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با انتقاد از برخی سخنان کذب مبنی بر اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش گناباد، اجرای سند تحول بنیادین و رتبه بندی معلمان را ضروری دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان ذیربط به این امر شد.
حمید بنایی همچنین خواستار احداث اردوگاه فرهنگیان با رویکرد مناطق کویری و استفاده از ظرفیت‌های این بخش برای توسعه گردشگری در شهرستان گناباد شد.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد هم توجه به مسائل پرورشی درکنار آموزش، ممنوعیت استفاده از کالا‌های خارجی و ترویج بهره گیری از اجناس داخلی را از رویکرد‌هایی دانست که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.
اداره آموزش و پرورش گناباد در سال ۱۲۹۷ توسط زنده یاد محمد علی صلاحی تاسیس شد و طی یکصد سال فعالیت آن ۳۵ نفر ریاست این اداره را بر عهده داشته اند.
یک هزار و ۸۰۰ معلم تدریس ۱۸ هزار دانش آموز در ۲۳۰ مدرسه مناطق شهری و روستایی گناباد را در سال تحصیلی جدید عهده دار خواهند بود.
گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
واقعا شایسته ی این پست هستید.نمی دانم جنابعالی چه تحولی در آموزش و پرورش ایجاد کردید که از شایسته بودن دم می زنید . نیازهای اولیه فرهنگیان را برای یک زندگی بخور ونمیر آماده کنید بعد به بحث جنجال برانگیز رتبه بندی بپردازید.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: