کد خبر: ۷۸۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۲۶۶
امارات دو سال پیش وزارت خوشبختی را با هدف تقویت ارزش‌های جامعه تأسیس کرد در این حین انتقاد از خاندان سلطنتی در هفت امارت امیر نشین این کشور حوزه خلیج فارس مجاز نیست و ممنوع است و در صورتیکه کسی از خاندان حاکمه انتقاد کند با اتهام اهانت به ذات اقدس ملوکانه روبه‌رو می‌شود.
اختلاف داخلی در امارات به دلیل سیاست‌های محمدبن زاید

یک روزنامه سوئیسی در گزارشی به بررسی انتقادات حاکم دوبی از سیاست خارجه امارات پرداخت.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، روزنامه سوئیسی"سنت گالن تگ بلت" در گزارشی نوشت: امارات دو سال پیش وزارت خوشبختی را با هدف تقویت ارزش‌های جامعه تأسیس کرد در این حین انتقاد از خاندان سلطنتی در هفت امارت امیر نشین این کشور حوزه خلیج فارس مجاز نیست و ممنوع است و در صورتیکه کسی از خاندان حاکمه انتقاد کند با اتهام اهانت به ذات اقدس ملوکانه روبه‌رو می‌شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: فردی وجود دارد که از خاندان حاکم انتقاد کرده و توانسته تبعات آن را برعهده بگیرد. محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی از سیاست برخی حکام عرب در امور کشورهای خاورمیانه انتقاد کرده است بدون اینکه نام یکی از این حاکمان را بیاورد.

وی گفت: تجربه به من ثابت کرده که مداخله در امور کشورهای عربی وقت‌ تلف کردن، کار بسیار زشت و به هدر دادن منابع است.

محمد بن راشد می‌گوید: درصورتی که فردی بخواهد کار بزرگی برای مردمش بکند باید وطنش را اولویت قرار دهد نه کشورهای دیگر را. در واقع این نقد متوجه محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی بود.

روزنامه مذکور نوشت: محمد بن زاید اوایل انقلاب‌های بهار عربی تصمیم گرفت سیاست محافظه‌کارانه را کنار بگذارد و به مداخله در امور داخلی کشورهای عربی بپردازد. در نتیجه نیروهای اماراتی نقش مهمی در سرکوب انقلاب شیعه در بحرین و سقوط معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی داشتند.

مداخله در یمن

این روزنامه در ادامه نوشت: زمانی که انصارالله کنترل صنعا را در دست گرفت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد امارات با تقسیم مأموریت‌های بین خود توافق کردند. درحالی که نیروی هوایی عربستان شمال صنعا را بمباران می‌کرد نیروهای اماراتی کنترل شهر عدن را در دست گرفتند. تاکنون ۱۵۰ اماراتی در جنگ یمن کشته شده‌اند. شاید همین مساله باعث شده محمد بن راشد خواهان این باشد که اولویت به وطن داده شود.

این روزنامه نوشت: پسر امیر امارت الفجیره نیز راه محمد بن راشد را رفته و از سیاست خارجه ابوظبی انتقاد کرده است. وی می‌گوید دولت ابوظبی تعداد واقعی کشته شدگان اماراتی در یمن را اعلام نمی‌کند و این دولت برای سرکوب منتقدانش تلاش می‌کند. نهادهای حقوق بشری دیگر منتقدان دولت ابوظبی هستند.

به عنوان مثال دیده بان حقوق بشر سال گذشته میلادی دولت ابوظبی را به ارتکاب جنایت جنگی در یمن متهم کرد.

روزنامه سوئیسی مذکور نوشت: اهداف محمد بن زاید برای سیطره بر گذرگاه‌های آبی در خلیج عدن و دریای سرخ واضح است اما با وجود اینکه نیروهای اماراتی بندر الحدیده را در محاصره دارند این بندر همچنان دست حوثی‌هاست.

این روزنامه به نقل از یک کارشناس امور یمن نوشت: بهای ثبات در یمن دودستگی دائم و وجود امارت دومی وابسته به ابوظبی در عدن خواهد بود.

روزنامه مذکور نوشت: براساس اطلاعات منتشر شده از سوی آمریکا، هزینه نظامی امارات در سال ۲۰۱۶ به حدود ۲۳.۵ میلیارد دلار رسید. حدود ۱۰ سال پیش محمد بن زاید حدود ۱۰ میلیارد دلار به امارت دوبی برای نجاتش از ورشکستگی داد اما این مساله باعث نشده محمد بن راشد از محمد بن زاید انتقاد نکند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: