کد خبر: ۷۸۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
تعداد بازدید: ۲۹۱
رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: من هیچ نامه‌‌ای از آقای قالیباف دریافت نکردم.
هیچ وقت بحث ۵۰ درصد سهم روسیه از دریای خزر مطرح نبوده است/ نامه‌ای از قالیباف دریافت نکردم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سید محمود واعظی در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر گفت:‌ شاهد بودیم همان شبی که اسناد مربوط به کنوانسیون دریای خرز امضا شد - که اسناد بسیار مهمی هستند - تلویزیون‌‌های خارج  و بسیاری از شخصیت‌‌‌های معاند حرف هایی را مطرح کردند که متاسفانه در داخل هم انعکاس داشت که لازم است رسانه‌‌ها به این مسائل بیشتر بپردازند. 

وی ادامه داد: هیچوقت بحث ۵۰ درصد دریای خرز مطرح نبوده است. نکته بسیار مهمی است وقتی که بحث ۵۰ درصد مطرح می‌‌‌شود یعنی یک طرف ایران و یک طرف روسیه؛ همین اکنون روسیه ۱۷ درصد را با همسایگان خودش یعنی قزاقستان و آذربایجان تقسیم کرده است. 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در این سفر بحث نظامی بودن دریای خزر را که کشتی کشورهای مختلف بتوانند حضور داشته باشند، مورد بحث قرار دادیم، اظهار داشت: این توافق بسیار بزرگی بود. بحث کشتیرانی، بحث شیلات، بحث امنیت، اینها نکاتی است که ما به آن توجه کره، بحث کردیم و نهایی شد. فکر می‌‌‌کنیم در مذاکرات آینده ما می‌‌‌‌توانیم روی نکته مهم دیگر این بحث که برای حریم ساحلی است و نکته مهمی است، به نتیجه برسیم.

واعظی در ارتباط با موضوعات طرح شده در جلسه هیات دولت این هفته تصریح کرد: محور بعدی درخصوص شرایط سیاسی کشور بود که رحمانی فضلی گزارش بسیار خوبی دادند. در این گزارش ابعاد مختلف بحث شد. در جمع‌‌‌بندی رییس‌‌‌جمهور تاکید کرد که ما همواره باید به مسئله ارزاق و نیازمندی‌‌‌های مردم توجه بیشتر کنیم. 

وی افزود: از این جهت که مردم با گرانی مشکل دارند، وزارت صنعت، معدن و تجارت مامور شد نظارت بیشتری روی قیمت‌‌ها انجام دهد که فشار روی مردم نیاید. تکریم ارباب رجوع نکته مهمی دیگری بود که ایشان تاکید کردند و ان‌‌‌شاءالله قرار بر این است که در جلسه بعدی موضوعاتی که بالاخره مورد نارضایتی برخی اقشار است، مخصوصا اقشار ضعیف و اقشاری که نیازمند کمک بیشتر هستند با برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها حل شود. 

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور درخصوص ترمیم تیم اقتصادی دولت و اینکه آیا تغییراتی در شرف وقوع است یا گزینه‌‌هایی مطرح شده است؟ خاطرنشان کرد: بحثی که من دفعه گذشته مطرح کردم، شما نتیحه‌‌اش را دیدید که جناب آقای همتی وارد تیم اقتصادی شدند. بهرحال سیاست دولت و آقای رییس‌‌‌‌‌‌‌جمهور این است که تغییر باید با اصلاح باشد و اگر نیروهایی باشند که بتوانند با انگیزه در این شرایط خاص که مسئله تحریم داریم، مسئله فشارهای بین‌‌‌المللی داریم بتوانند بخشی از فشارها برطرف کنند قطعا آقای رییس‌‌‌جمهور انجام می‌دهد. 

نوبخت درخصوص بحث بدون سخنگو بودن دولت نیز ابراز داشت: تنها دو هفته است که دولت سخنگو ندارد و از طرفی هم حتما سخنگو انتخاب خواهد شد. فردی مدنظر بود که به دلیل مشغله زیاد کاری، ایشان ترجیح دادند که فرد دیگری باشد. سخنگوی دولت ان‌شاءالله انتخاب خواهد شد.

وی اضافه کرد:‌ آقای رییس‌‌‌‌جمهور تاکید کردند در دولت تا زمانی که سخنگو انتخاب نشده، همه وزرا موظف هستند ارتباطشان را با رسانه بیشتر کنند، مصاحبه مطبوعاتی بگذارند و سفرهای استانی بیشتر بروند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری درخصوص جزئیات نامه ارسالی قالیباف بیان کرد:‌ من هیچ نامه‌‌ای از آقای قالیباف دریافت نکردم. 

واعظی درباره اینکه چرا جزئیاتی از جلسه سران سه قوه منتشر نمی شود نیز یادآور شد: جلسات دو ساعت و دوساعت و نیم است موضوعات بسیار مهمی طرح می کنند که همه مفادش به جمع بندی نمی شود. بعد جمع بندی به نظر رهبری می رسد و بعد اعلام می شود. ما مردم را در جریان کلیات موضوع قرار می دهیم وقتی تایید شد جزئات را به مردم می گوییم.
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
رئیس دفتر رئیس جمهور گفته دلیلی برای عذرخواهی رئیس جمهور از مردم نیست! واقعاً راست می گوید. مگر چه اشکالی دارد که دلار از 3000 تومان به 11 هزار تومان برسد، سکه یک میلیونی به 4 میلیون برسد، خورد و خوراک مردم با افزایش 3-4 برابری روبرو شود و عده ای سکه ها و ارزهای چند ده میلیونی و میلیاردی بخرند؟ عمل نکردن به وعده های انتخاباتی مثل افزایش یارانه ها، رفع بیکاری و... چیزی نیست که رئیس جمهور از ملت عذرخواهی کند! اصلاً مردم باید از رئیس جمهور عذرخواهی کنند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: