کد خبر: ۷۸۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
تعداد بازدید: ۴۰۹
دادستان کل کشور گفت: تلگرام و اینستاگرام از نظر اخلاقی و امنیتی برای کشور ما بلا ایجاد کرده است. ما کشور عقب‌افتاده‌ای نیستیم که نتوانیم از این ابزارها متناسب با نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم. این ملت از نظر سطح علمی حرف اول را می‌زند.
محمد جعفر منتظری: تلگرام و اینستاگرام از نظر اخلاقی و امنیتی برای ما بلا ایجاد کرده است/ آقای فیروزآبادی تلاش زیادی می‌کند و اطلاعاتی دارند که قابل گفتن در این جمع نیست

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی با حضور معاونان دادستان‌های کشور و دادستان کل کشور صبح امروز برگزار شد.

محمد جعفر منتظری در این همایش با بیان اینکه ما آسیب‌های فراوانی در جامعه‌مان داریم، گفت: ما در بخش‌هایی از این موضوع وظیفه داریم که به آن بپردازیم اما آسیب‌ها در همه حوزه‌ها وظیفه قوه قضائیه نیست بلکه دو قوه دیگر و حوزه‌های علمیه و دیگر دستگاه‌ها هم در این امر وظیفه دارند.

وی تاکید کرد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مورد اهتمام ویژه مقام معظم رهبری است و ایشان چندسال است که هر شش ماه جلسه می‌گذارد و به مسئولان توصیه و تذکر می‌دهد و از آن‌ها مطالبه‌گری می‌کند.

دادستان کل کشور ابراز داشت: قرآن می‌فرماید در مبارزه با دشمن از هر توانی که دارید استفاده کنید. رهبری از چه سالی تشکیل شورای عالی فضای مجازی را دستور داد. ایشان به قدری به مسائل و موضوع مسلط هستند که همه جوانب را می‌دانند.

این مقام قضائی تصریح کرد: علاوه بر شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی هم به وجود آمد و تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد اما آیا ما از این ابزار مهم و این مجموعه‌ها آنگونه که باید و شاید برای مدیریت فضای مجازی بهره جسته‌ایم؟ به نظر من، ما کوتاهی کرده‌ایم. یعنی شورای عالی و مرکز ملی باید بهتر از این تلاش می‌کردند.

منتظری با بیان اینکه من می‌دانم مشکل چیست، افزود: آقای فیروزآبادی تلاش زیادی می‌کند و اطلاعاتی دارند که قابل گفتن در این جمع نیست. آنجا که باید اراده‌ای قوی برای ساماندهی فضای مجازی باشد، نیست. رهبری چقدر تاکید بر شبکه ملی اطلاعات داشتند. چقدر تاکید شد که پیام‌رسان‌های خارجی جای خود را به پیام‌رسان‌های داخلی بدهد.

وی خاطرنشان کرد: تلگرام و اینستاگرام از نظر اخلاقی و امنیتی برای کشور ما بلا ایجاد کرده است.

دادستان کل کشور یادآور شد: ما کشور عقب‌افتاده‌ای نیستیم که نتوانیم از این ابزارها متناسب با نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم. این ملت از نظر سطح علمی حرف اول را می‌زند. این حقیقت غیرقابل انکار است که زمینه بهتری را فراهم کنیم تا جوان‌هایی که باور دارند می‌توانند کشور را از این مشکل نجات دهند آن زمینه را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: مدیرانی هم که عزم آنها می‌تواند کارساز باشد در تصمیمشان آنگونه که باید جزم ندارند.

منتظری با بیان اینکه من فردی دور از مسائل و ناآگاه نیستم و در جریان هستم و می‌بینم و مسائل را دنبال می‌کنم، گفت: بعضی از این شبکه‌ها که ما در کارگروه مصادیق مجرمانه طبق قانون آن را می‌بندیم و فیلتر می‌کنیم، می‌بینیم که بعضی آقایان صدایشان بلند می‌شود. ۶ وزیر به من نامه می‌نویسند که رفع فیلتر کنید اما من زیر بار نمی‌روم. دو سه بار خواسته‌اند و من به این دلیل زیر بار نمی‌روم که می‌دانم شریک در ظلم و جرم‌ خواهم شد.

وی تصریح کرد: ما جوانانی سرسپرده در برابر قرآن داریم که همانند شهید حججی که در برابر دژخیمان آدمکش سر می‌دهد عده‌ای هم در داخل هستند که سر می‌دهند تا این آلودگی را از این فضا پاک کنند. شهید حججی پاکسازی داعش را در برخی مناطق انجام داد و جوانانی که در کشور هستند می‌توانند سرزمین خود را از این گونه داعش‌های انسانیت کش و شرف‌کش نجات دهند اماآن ابزار لازم را در اختیارشان نمی‌گذارند.

وی تاکید کرد: درباره آسیب‌های این فضای مجازی بی‌در و پیکر که بخش‌های اخلاقی، سیاسی و امنیتی را تحت تاثیر قرار داده از مردم عزیز می‌خواهم که مطالبه کنند و از مسئولان بخواهند که ما را از این جهنم نجات دهند. این موضوع باید یک مطالبه عمومی شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای مخالف هستند، گفت: عده‌ای با گرایش‌های سیاسی و گرایش‌های مختلف ممکن است اعتقادی به آسیب‌ها در حوزه فضای مجازی نداشته باشند. اما آیا جمهوری اسلامی باید به هر نوع مطالبه پاسخ مثبت بدهد؟

دادستان کل کشور با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی مبنی بر وجود فرصت و تهدید در این حوزه گفت: این جلسه برای تعیین راه‌های مبارزه با این تهدیدات است. شما عنوان جرائم مالی را برای این همایش انتخاب کرده‌اید و اشکالی هم ندارد من به عنوان مدعی‌العموم می‌دانم که اکثریت این ملت پایبند به موازین دین و پایبند به نظام جمهوری اسلامی و سرمایه‌های فراوانی دارند و عزیزان خود را در تحکیم دین داده و امروز هم دارند، می‌دهند.

منتظری با اشاره به صحبت‌های دو روز قبل مقام معظم رهبری گفت: دشمن در مردادماه چقدر تلاش کرد که عده‌ای از مردم را در شهرهای مختلف به خیابان‌ها بکشاند ولی آیا مردم پاسخ دادند؟ از 80 میلیون جمعیت کشور تعدادی که پاسخ مثبت به تلاش‌های دشمن دادند به پنج هزار نفر هم نرسید. این مردم ما هستند که با همه فشارها و سختی‌ها و مشکلات پای نظام‌شان ایستاده‌اند و به منِ وزیر و مدیر هم انتقاد دارند ولی آیا وزیر و مدیر نظام است؟ اینها نظام نیستند یک مدیر یا یک وزیر ممکن است خطا هم بکند.

این مقام قضایی ابراز داشت: آنهایی که در این زمینه مسئولیت دارند در جهت تحقق مطالبه مردم تلاش خود را به کار بگیرند. ما قرار بود تا پایان سال قبل پیام‌رسان‌های داخلی خود را را‌ه‌اندازی کنیم اما تحقق پیدا نکرد و گفته شد تا آخر اردیبهشت ماه انجام شود که باز هم نشد و تا به امروز هم صورت نگرفته است و حال گفته شده است که تا نیمه شهریور این کار را انجام می‌دهیم و حال ببینیم که آیا محقق می‌شود یا خیر؟

وی یادآور شد: من به عنوان طلبه و مدعی‌العموم می‌گویم کسی اعتقاد ندارد که این شبکه‌های اجتماعی بسته شوند. حرف‌های بی‌ربط گفته نشود. ما فقط مطالبه‌گر این هستیم که فضای مجازی از این آلودگی‌ها نجات پیدا کند و این فضا باید از عناصر مفسد و فساد پاک شود. این فضای مجازی که همچون اتوبان است باید کنترل شود و هر کشوری هم کنترل‌هایی را در فضای مجازی دارد و اگر کنترل نکنیم، به همه عرصه‌های زندگی ما لطمه وارد می‌شود.

وی خطاب به معاونان دادستان‌های کشور گفت: در این شبکه‌های اجتماعی چندین نوع جرم مالی محقق می‌شود که شما باید به صورت جد وارد شوید و ما تکلیف داریم در مقابل این جرائم مبارزه کنیم. همچنین باید توجه داشته باشیم که مبارزه باید متناسب با شرایط باشد. شما با اسلحه و کلاشینکف نمی‌توانید به مبارزه با سلاح بیوشیمی بروید. اگر بخواهید با میکروب‌ها وارد مبارزه شوید، با تیر و تفنگ نمی‌توانید بلکه باید سلاح متناسب با آن را آماده کنید.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: با خشونت و بگیر و ببند نمی‌توانیم به این مشکل غلبه کنیم باید متناسب با این سلاح‌های کشنده، خود را مسلح کنیم. می‌توان از فضای مجازی استفاده خوبی داشت اما باید مدیریت شود.

منتظری رباخواری، قماربازی، کلاهبرداری و سرقت را از جمله جرائمی دانست که در فضای مجازی به وقوع می‌پیوندد و در ادامه گفت: بدترین بلایی که می‌تواند دامن‌گیر یک جامعه شود، ربا است و ربا به قدری خطرناک است که خداوند از آن جنگ با خدا یاد کرده است. ما می‌بینیم برخی پرونده‌ها با چه شیطنت‌هایی کلاهبرداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: بخش‌های اقتصادی باید هم‌افزایی داشته باشند تا بتوانند با این آسیب‌ها مقابله کنند و بر آن فائق آیند. من درخواست دارم که کمر همت ببندید و در این روزگاری که دشمن با همه توان در عرصه فرهنگی و اقتصادی حضور پیدا کرده است، شما سربازان امام زمان بتوانید در تکلیف خود آن گونه که شایسته است عمل کنید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: