کد خبر: ۷۸۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
تعداد بازدید: ۳۱۹
سید مهدی صدرالساداتی، روحانی و فعال اینستاگرامی است که اخیرا با انتشار عکس‌های عروسی پسر سفیر ایران در دانمارک و ... در فضای مجازی معروف شده‌است. او در گفت‌و‌گویی در مورد این گونه اقدامات توضیح داده‌است.
مسئولان فکر می‌کنند باید شیک بود تا حرفشان را گوش کنند!
به گزارش خبرداغ ، این روزها در فضای مجازی و در بین مردم صحبت از تصاویر زندگی اشرافی عروس سفیر و فرزند وزیر سابق و فلان مسئول است. حرف‌هایی که اگر تا دیروز فقط شایعاتی از آن مطرح بود، امروز به تصویر و فیلم بدل شده و حتی فرزندان مسئولین را به واکنش و پاسخ دادن وا داشته است. بانی این حرکت طلبه‌ای است که در فضای مجازی بیش از 200 هزار نفر او را دنبال می‌کنند. 

حجت‌الاسلام «سید مهدی صدرالساداتی» این روزها چهره محبوب گروهی از فعالان اینستاگرامی است هرچند منتقدانی جدی هم دارد. وی برادر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدروح الله صدرالساداتی نماینده خبرگان رهبری و داماد آیت‌الله مدرسی است هرچند می‌گوید از این امتیاز به نفع مردم استفاده کرده و شاید به دلیل همین انتساب است که تاکنون کسی با وی برخوردی نکرده است. بخش‌هايي از اين گفت‌و‌گو را در زير مي‌خوانيد:

*خوی کاخ نشینی که آمد هیچ مناسبتی با مبارزه ندارد.

*اشرافی‌گری موضوع ساده‌ و اولویت پایینی نیست.

*یکی از دلایل این وضع بعضی مسئولان ما این است که خوی تجمل با انسان کاری می‌کند که خیال می‌کند ارباب است و مردم رعیت‌اند. در مقابل کسی که پولش هم بیشتر است و قدرت مالی دارد خاضع می‌شود. هرچه هم مرگ بر آمریکا بگوید در درونش به این مسئله اعتقاد ندارد چون در داخل پوچ و دنیاگرا شده است و به هیمنه مادی‌ آنها نگاه می‌کند و قبول ندارد می‌تواند مبارزه کند و این برخلاف کسی است که پابرهنه و کوخ‌نشین باشد چون حب دنیا و دنیاگرایی در وجودش نیست. اگر ایمان باشد ما می‌توانیم و وقتی ایمان نیست نمی‌توانیم.

*امام می‌گفت ببینید عده‌ای مومن و معتقدند اما ضعیف‌النفس هستند. اگر یک خارجی بیاید و ببیند محل کارش محقر است احساس حقارت و ضعف می‌کنند درحالی‌که حقارت به کاخ نیست، به ایمان است. حضرت امام وقتی نماینده گورباچف آمد کجا بود؟ یک کوخی نشسته بود و لباس رسمی هم نداشت تا نشان دهد حقارت به این چیزها نیست

*بقیه مسئولان هم می‌گویند باید شیک باشیم تا مردم حرف ما را گوش دهند. باید 15 تا 20 تا محافظ داشت تا حرف ما را بخرند و الا حرف ما را گوش نمی‌دهدن در صورتی که این انحراف واضح از مبانی انقلاب و امام است که نهایت به فساد در کل کشور می‌رسیم.

*اگر گناهی در خلوت کسی اتفاق افتاده کاری نداریم و پخش آن هم درست نیست چون نمی‌خواهد پخش کند اما کاری که در مجازی شخصی خودش پخش می‌کند ابایی ندارد و این برمی‌گردد به مسائل اجتماعی نه فردی بنابراین به‌عنوان نهی از منکر علنی- که دنیاگرایی مسئولان قطعا منکر و حرام صد درصد است- موردی ندارد. ما نظام را بالاترین چیز می‌دانیم.

*اگر مصداق اشرافی‌گری باشد که ساعت 50 میلیونی و خانه میلیاردی و لباس میلیونی و ماشین میلیاردی مصداق بارز اشرافی‌گری است و یک چندم این را ملت نمی‌توانند داشته باشند، همان خوی کاخ نشینی است. این قطعا حرام است و باید جلوی آن را گرفت. راه جلوگیری از آن تذکر شخصی است و یکی هم تذکر عمومی.

*مردم زمانی دلسرد می‌شوند که هی بگوییم دزدی، دزدی، فساد، اختلاس... اما نتوانیم جلوی آن را بگیریم اما اگر جایی گفته شود فلانی دزدی کرد، فلانی عروسی اشرافی گرفت، فلانی پسرش میلیارد شده و... و ترمزی برای مسئولان شد یک امیدی برای مردم است که می‌فهمند می‌توان جلوی آنها را گرفت.

*(در پاسخ به اين سوال كه شما برادرتان عضو مجلس خبرگان رهبری است. پدرتان آیت‌الله صدرالساداتی از علماس سرشناس یزد هستند. پدر همسر شما آیت‌الله مدرسی از اعضای فقهای شورای نگهبان است. برخی مدعی هستند همین انتساب‌ها مانع از برخورد قضایی با شما می‌شود.): نه اینکه کسی کار نداشته باشد اما ممکن است ملاحظه ما را کرده‌اند و تا الان تحمل کردند. بعضی از قوانین و مفاهیم آنقدر تعمیم پذیر است که کار عادی هم کنیم ممکن است مشمول آن بشویم مثل تشویش اذهان عمومی یا تبلیغ علیه نظام  مثلا علیه یک امام جمعه کاری انجام می‌دهید دادستان  آن را تبلیغ علیه نظام می‌داند یا می‌نویسد تشویش اذهان عمومی. اینها را به من تا الان آوانس(امتیاز) دادند و آن هم بخاطر برادرم یا پدرم نیست. بیشتر حدس من این است که خیال کردند شاید حضرت آیت‌الله مدرسی از من حمایت می‌کنند. بله این امتیاز من است اما من از‌ آن به نفع مردم استفاده می‌کنم و رانتی نیست که از‌ آن سوءاستفاده کنم و به اموالی برسم. مثلا طلبه ایلامی 4 پرونده برایش درست شد. دوتا از طرف امام جمعه ایلام و دوتا هم از طرف دادستان ویژه روحانیت بخاطر چند سخنرانی. در شیراز چند دانشجو که از امام جمعه مرحوم  شیراز  سوالی درباره هزینه تبلیغات پرسیدند دادستان شخصا آنها را محکوم کرد.  برای من هم ممکن بود این اتفاق بیفتد اما یک دلیلش انتسابی است که می‌دانند و یکی هم قدرت رسانه. به هرحال من رسانه‌ای در حد خودم دارم که دنبال می‌شد و اگر اتهامی به من بزنند افکار عمومی قانع نمی‌شود.  ولی ممکن است در آینده پای ما هم به دادگاه باز بشود و من هم آمادگی دادگاه رفتن و دفاع از خود را دارم.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: