کد خبر: ۷۸۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۲۰۷
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در برنامه ششم توسعه تاکید زیادی بر لزوم استفاده از انرژی‌های خورشیدی داشتیم اما امروز اگر کسی بخواهد یک نیروگاه خورشیدی ایجاد کند، باید از ۱۰ جا مجوز بگیرد. این مسائل سرمایه‌گذار را اذیت می‌کند و باید فکری به حال آن کرد.
لاریجانی: لازم باشد برخی قوانین اداری را برای مدتی کنار می‌‌گذاریم/ تمام توان نظام را برای حمایت از صنعتگران به کار می‌گیریم/  شما فعالان اقتصادی و صنعتگران باید به ما پیشنهاد دهید که چه قوانینی را مصوب کنید

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط از لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای صنایع کوچک و متوسط گفت و اظهار داشت: ما باید قبل از هر حمایت و ارائه تسهیلاتی بدانیم که قرار است در چه حوزه‌هایی تمرکز داشته باشیم و در چه مناطق جغرافیایی چه صنعتی اولویت دارد.

لاریجانی گفت: باید از چالش به وجود آمده نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم و آن را تبدیل به یک فرصت کنیم. برای رسیدن به این مهم یک راه بیشتر نداریم و آن این است که فضای کسب و کار را آسان کنیم که البته اصلی‌ترین راه برای رسیدن به این فضا تصمیم‌گیری حاکمیت و حکمرانان است. ما در همین زمینه قانون داریم که در آن مواردی همچون تشکیل پنجره واحد و رسیدگی به درخواست‌ها ظرف مدت دو ماه پیش‌بینی شده اما اینها کافی نیست و هنوز یک سرمایه‌گذار مدت زیادی باید در انتظار صدور تمامی مجوزها بماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شما فعالان اقتصادی و صنعتگران باید به ما پیشنهاد دهید که چه قوانینی را مصوب کنید. رئیس کمیسیون صنایع مجلس باید با شما عزیزان ارتباط بگیرد و نقطه نظرات و درخواست‌های شما را به ما انتقال دهد و به ما بگوید که چه قوانینی نیاز به تغییر یا تصویب دارد. در شرایط فعلی حتی اگر لازم باشد برخی قوانین اداری را برای مدتی کنار خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به منابع کشور و لزوم استفاده از آنها گفت:‌ ما یکی از کشورهایی هستیم که از آفتاب زیادی برخورداریم. از طرف دیگر وزیر نیرو اعلام می‌کند که ما پنج هزار مگاوات برق کم داریم. ما در برنامه ششم توسعه تاکید زیادی بر لزوم استفاده از انرژی‌های خورشیدی داشتیم اما امروز اگر کسی بخواهد یک نیروگاه خورشیدی ایجاد کند، باید از ۱۰ جا مجوز بگیرد. این مسائل سرمایه‌گذار را اذیت می‌کند و باید فکری به حال آن کرد.

لاریجانی ادامه داد: مسائل بانکی، حمایت مالی و ایجاد فضای صادرات هم مهم است. ما در قانون بودجه مقداری عوارض به واردات اضافه کردیم تا فرصت خوبی برای صنایع داخلی و صادرات فراهم شود و اکنون هم با قیمت جدید ارز فرصت خوبی برای صادرات به وجود آمده است؛ هر چند این افزایش قیمت مشکلاتی هم در پی داشته است.

وی گفت: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و کشورهای بزرگی همچون روسیه و چین اعلام کردند که همکاری‌های خود را با ما ادامه خواهند داد. پس نمی‌توان کشور و اقتصاد ما را محدود کرد. ما در جلسه سران قوا  نیازهای صنعتگران را با توجه به شرایط جدید اقتصادی بررسی خواهیم کرد و تمام توان نظام را برای حمایت از این بخش به کار خواهیم گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: