کد خبر: ۷۸۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۳۶۸
نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بی‌اخلاقی‌های روز چهارشنبه در تاریخ مجلس شورای اسلامی ثبت خواهد شد.
زهرا ساعی: بی‌اخلاقی‌های روز چهارشنبه در تاریخ مجلس ثبت شد/ هیات نظارت بر رفتار نمایندگان حواشی جلسه استیضاح را با جدیت پیگیری کند

به گزارش خبرداغ، زهرا ساعی در گفت‌و‌گو با  ایلنا با اشاره به اتفاقات رخ داده در جریان استیضاح وزیر کار گفت: روز چهارشنبه اتفاقات خوبی در مجلس رخ نداد، اخلاقیات زیر سوال رفت و متاسفانه برخی از نمایندگان رعایت ادب و حرمت مجلس را نکردند و شأن مجلس را مخدوش کردند.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: هر روندی ساز و کار قانونی دارد و مجلس هم محل قانونگذاری و اجرای قانون است و باید بیشتر از همه رعایت کند. استیضاح حق نماینده است تا با طی کردن پروسه قانونی از وزیری که می‌خواهد سوال بپرسد، منتها اینکه به چه نحوی و با چه ادبیاتی ورود پیدا کند به این استیضاح و مسائلی را که بیان می‌کند مهم است. صحبت های مطرح شده در صحن مجلس را مردم گوش می کنند و رسانه های دنیا رصد می کنند. 

ساعی ادامه داد: اینکه بخواهیم به کسی تهمت بزنیم تنها به این علت که خودمان را ثابت کنیم و بخواهیم حرفمان را به کرسی بنشانیم قطعا برای نمایندگانی که قسم خوردند و تعهد دادند نسبت به مردمی که به آنها رای دادند، به دور از اخلاق است. نمایندگان باید مواظب هر کلمه‌ای که از دهانشان خارج می‌شود باشند که هم بازتاب داخلی و هم بازتاب خارجی دارد.

نماینده تبریز در مجلس همچنین در خصوص اتهامات و توهین‌هایی که روز چهارشنبه از سوی یکی از نمایندگان علیه نایب رییس مجلس مطرح شد، گفت: این امر موجب رنجش قریب به اتفاق نمایندگان شده است؛ آقای پزشکیان در حوزه انتخابیه خود به پاکدستی مشهور هستند و ما این را از نزدیک دیده‌ایم. 

ساعی افزود: روز چهارشنبه اتفاقاتی افتاد که در تاریخ مجلس ثبت خواهد شد و از آن به بدی یاد می‌شود. ما به شدت از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیر این مساله هستیم و از این هیات خواستیم که حتما پیگیر رفتار برخی نمایندگان باشند. افراد خاطی مشخص هستند؛ چه در ورود به استیضاح و چه در ادبیاتی که استفاده کردند، مسائلی که مطرح کردند، تهمت‌هایی که بدون سند گفته شد و شایسته نبود این میائل از پشت تریبون مجلس مطرح شود. 

وی ادامه داد: در آستانه چهل سالگی انقلاب شایسته نیست چهره‌ای بد از مجلس خودمان ارائه دهیم. بعد از این زحماتی که تا به امروز برای این انقلاب کشیده شده و هزینه‌هایی که از جان و مال مردم برای حفظ نگهداری این انقلاب صورت می‌گیرد، من ساعی به عنوان نماینده نمی‌توانم هر سخنی را پشت تریبون مجلس به زبان بیاورم و باید بدانم وقتی به مجلس ورود پیدا می‌کنم در این جایگاه باید شأن جایگاهم را رعایت کنم چرا که این موضوع به کل نظام لطمه می‌زند.

ساعی افزود: ما در قوه‌ای مشغول به کار هستیم که هم قوانین در آن ثبت می‌شود و هم می‌تواند به قوای دیگر نظارت کند و از آنها سوال بپرسد، مجلس می‌تواند تک تک نهادها را زیر ذره بین بگذارد و عملکردشان را رصد کند. من در این خصوص هم با آقای پزشکیان و هم با آقای مطهری صحبت کردم؛ حتما هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خیلی جدی‌تر و با دقت بیشتر اتفاقات چهارشنبه را پیگیری و نتایج را اعلام کند که شاید از این طریق بتوان برخی افراد را که بی انضباطی می‌کنند، کنترل کرد.

ساعی در خصوص رد مجدد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: تحقیق و تفحص را نمایندگان تهران کلید زدند. قاعدتا این دوستان باید تعامل‌شان را با سایر نمایندگان افزایش دهند و توضیح دهند و دیگران را قانع کنند که چرا این اقدام باید صورت بگیرد. برخی همکاران ضرورت این امر را نمی‌دانند که ناشی از نگاه منطقه‌ای آنها است و ملی نگاه نمی‌کنند و اینکه چون حوزه انتخابیه آنها نیست فکر می‌کنند، مسئولیتی ندارند.

وی مانع دوم و مهمتر در خصوص عدم رای‌آوری تحقیق و تفحص از شهرداری را مباحث سیاسی دانست و گفت: برخی افراد که نمی‌خواهند این امر صورت بگیرد وارد مجلس شدند و برای عدم رای آوری این موضوع لابی کردند. سال 95 هم همین اتفاق افتاد همه این موضوعات را باید درصدی را برایش در نظر گرفت اینها از عواملی هستند که اگر در کنار هم قرار بگیرند بخش قابل توجهی از موانع پیش روی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را شکل می دهد. ساعی ادامه داد: دوستانی که لابی می کنند اگر از عملکرد خودشان مطمئن هستند بگذارند تا یک بار این امر مشخص شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: