کد خبر: ۷۸۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
تعداد بازدید: ۳۳۲
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از انهدام باند بین المللی که اقدام به واردات دارو و مکمل های ورزشی غیرمجاز از کشور امارات به داخل کشور می نمودند خبر داد.

باند بین‌المللی قاچاق واردات مکمل‌ها و داروهای ورزشی غیرمجاز متلاشی شدبه گزارش خبرداغ به نقل زا ایلنا،‌حسین سلامی اظهار داشت: طی یکسری اقدامات منسجم اطلاعاتی توسط ماموران اداره کل اطلاعات استان کرمان اعضای یک باند واردات مکمل ها و داروهای غیر مجاز ورزشی مورد شناسایی قرار گرفت .

وی اعلام کرد: بلافاصله دستورات قضائی لازم جهت شناسایی انبارها و دستگیری متهمان صادر و در این رابطه ۴متهم به همراه مقادیر زیادی دارو و مکمل های ورزشی دستگیر شده اند.

دادستان جیرفت گفت:متهمان به صورت شبکه ای و سازمان یافته داروی قاچاق و مکمل های ورزشی را از کشور امارات وارد استان های هرمزگان و کرمان می نمودند و سپس اقدام به توزیع گسترده آن در سطح استان و کشور می کردند.

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین،این مکمل ها ی تغذیه ای و ورزشی باید توسط نهادها و موسسات مورد تایید وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی وارد و توزیع شوند،گفت: خرید و فروش مکمل‌های ویتامنی توسط مربیان ورزشگاه‌ها و بدنسازی‌ها و عطاری ها غیر قانونی است و باید توسط پزشک تجویز و تنها در داروخانه ها عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند اقدام به فروش کالاهای قاچاق خود در باشگاه های ورزشی (بدن سازی) می نمودند،بیان کرد:دستگیری اعضای این باند هیچ ارتباطی با داروخانه ها نداشته است.

سلامی بیان کرد: مکمل های ورزشی قاچاق آسیب جدی به سلامت جوانان و ورزشکاران می زنند بنابراین نیاز است ساماندهی مکمل ها مورد توجه قرار گیرد

دادستان جیرفت تاکید کرد:عزم دستگاه قضائی در برخورد با عرضه کنندگان مکمل های ورزشی قاچاق و غیرمجاز جدی است و ضرورت دارد نظارت ها بر فعالیت باشگاه های ورزشی از سوی دستگاه های متولی برای جلوگیری از عرضه و فروش مکمل های ورزشی قاچاق شدت یابد.

این مقام قضایی در پایان خاطرنشان کرد : پرونده متهمین در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب جیرفت تشکیل و متهمین جهت تکمیل تحقیقات و تعیین ارزش ریالی کالاهای مکشوفه از طریق اداره گمرکات استان، با اعطالی نیابت به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان اعزام شده اند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: