کد خبر: ۷۸۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
تعداد بازدید: ۳۱۲
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در خصوص پیش بینی زیرساخت های مناسب مجموعه آزادی جهت میزبانی از خانواده ها گفت: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده در حداقل زمان این کار انجام می شود. اقدامات لازم در خصوص تصحیح سیستم بلیط فروشی، گیت های ورودی، سیستم امنیتی و چهره نگاری در حال انجام است. مسیر جدا نیز برای ورود بانوان به ورزشگاه پیش بینی شده است تا اگر روزی مجوز ورود داده شد این جداسازی در کمتر از دو ماه اجرایی شود.
پیش‌بینی مسیر جداگانه برای ورود بانوان به ورزشگاه آزادی

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور تاکید کرد: مسیر جدا برای ورود بانوان به ورزشگاه آزادی پیش بینی شده است تا اگر روزی مجوز ورود داده شد این جداسازی در کمتر از دو ماه اجرایی شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مدیرعامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی کشور یک روز قبل از روز خبرنگار با خبرنگاران و اعضای سایت این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسن کریمی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک روز خبرنگار به اعضای پایگاه خبری وزارت ورزش یاد و خاطره شهدای رسانه را هم گرامی داشت و گفت: با توجه به اینکه فردا روز خبرنگار است وظیفه خود دانستیم به دوستان پایگاه خبری وزارت ورزش سر بزنیم و از آنها تشکر کنیم. همچنین یاد و خاطره شهید صارمی را هم که در این راه به شهادت رسید گرامی بداریم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور ادامه داد: پروژه های زیادی از دولت قبلی به دولت تدبیر و امید به ارث رسیده است که بخشی از آنها مکان و اعتبار مناسبی دارد و بعضی دیگر شرایط نابسامانی از جهت اعتبار کافی و محل مورد نظر دارد. بسیاری از این پروژه ها سال ۸۸ کلنگ خورده ولی حتی آغاز به کار نکرده و بعضی دیگر در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد. با توجه به حجم زیاد پروژه های نیمه تمام که به دولت جدید ارث رسیده هیچ مجموعه جدیدی را در دولت یازدهم و دوازدهم شروع به ساخت نکردیم.

وی افزود: ما پروژه های اولویت دار را که پیشرفت فیزیکی مناسب داشت شناسایی کردیم و در کنار آن محرومیت منطقه را هم ملاک قرار دادیم. امسال ۴۰ پروژه را از هفته دولت تا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر و پایان سال به بهره برداری می رسانیم. مهم ترین پروژه هایی که در آستانه افتتاح هستند می توان از پیست دوچرخه سواری بسیار زیبای شهر کرمان، استادیوم ۵۰۰۰ نفری اسلامشهر، پروژه ۵۰۰۰ نفری نسیم شهر در بهارستان و به احتمال زیاد پروژه ۵۰۰۰ نفری ورامین نام برد.

کریمی در خصوص نگهداری مجموعه های بزرگ ورزشی کشور از جمله مجموعه ورزشی آزادی گفت: مجموعه آزادی و موارد مشابه وافعا سرمایه ملی هستند. حدود ۵۰ سال از عمر مجموعه آزادی می گذرد و طبیعی است فرسوده شده باشد و در سال های اخیر کمتر به آن توجه شده است. مشکل اساسی مجموعه آزادی مقاوم سازی سکوهای تماشاگران است که از دو سال پیش آغاز شده است. به دلیل هزینه بالای این اقدام با این اعتبار روند آن حدود ۲۰ سال طول خواهد کشید. طی صحبتی که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم بنا شد اعتبار مخصوصی برای زیباسازی و مقاوم سازی سکوهای آزادی اختصاص دهند تا خداکثر ظرف مدت سه سال به پایان برسد.

وی در مورد سایر قسمت های مجموعه آزادی گفت: در محوطه هم مشکلات کمتر نیست. تامین آب فضای سبز مجموعه آزادی، روشنایی محوطه مجموعه و نوسازی جداول و آسفالت خیابان های درون مجموعه که سالها بازسازی و مرمت نشده و اگر امسال انجام نشود هزینه های سنگین تری خواهد داشت از اولویت های جدی این مجموعه است. سقف سالن ۱۲ هزار نفری هم مشکلات جدی دارد که قبل از آعاز فصل سرما باید تعمیرات آن به اتمام برسد.

کریمی در خصوص پیش بینی زیرساخت های مناسب مجموعه آزادی جهت میزبانی از خانواده ها گفت: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده در حداقل زمان این کار انجام می شود. اقدامات لازم در خصوص تصحیح سیستم بلیط فروشی، گیت های ورودی، سیستم امنیتی و چهره نگاری در حال انجام است. مسیر جدا نیز برای ورود بانوان به ورزشگاه پیش بینی شده است تا اگر روزی مجوز ورود داده شد این جداسازی در کمتر از دو ماه اجرایی شود.

وی در خصوص استفاده از برخی مدیران غیر ورزشی در مجموعه های ورزشی گفت: ما در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تمام تغییراتی که باید انجام میشد را لحاظ کردیم. از اسم شرکت ما مشخص است که باید کار اجرایی و فنی در آن انجام شود. ما مسئول ورزش نیستیم بنابراین دنبال مدیران ورزشی هم نیستیم چون کار تخصصی است و مدیر اجرایی قوی نیاز دارد. اصلا اعتقادی به استفاده از مدیران ورزشی نداریم. یک قهرمان ملی چه کار تخصصی در شرکت توسعه می تواند انجام دهد؟ اگر تغییری هم در آینده نیاز باشد باز هم مدیر اجرایی، فنی، پاکدست و متخصص استفاده می کنیم. دید و وظیفه ما در این رویکرد کاملا فنی است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در خصوص رابطه نه چندان خوب این شرکت با برخی فدراسیون های ورزشی در گذشته گفت: طی نشست های مختلفی که با فدراسیون های ورزشی داشتیم به مشکلات آنها گوش کردیم و تعامل خوبی رسیدیم به طوری که رضایت نسبی الان در هر دو طرف برقرار است. ما قدراسیون ها را به دو دسته درآمدزا و غیر در آمدزا تقسیم کردیم. بعضی ها علاوه بر کار قهرمانی، درآمد هم دارند و بعضی دیگر مثل دوچرخه سواری، شنا و بسکتبال واقعا صرفا فقط کار قهرمانی می کنند و درآمدی ندارند. متاسفانه کارشناسان شرکت توسعه که قبلا روی این فدراسیون ها کارشناسی انجام دادند قیمت های نجومی برای آنها در نظر گرفتند که اشتباه است. فدراسیونی که سالی ۳۰ کیلیون هم درآمد ندارد چطور ۳۰۰ میلیون اجاره بدهد؟ برخورد ما با فدراسیون های درآمد زا انتفایی است ولی آنهایی که درآمد ندارند موضوعشان متفاوت است و این باعث شد خیلی از شکایت هایی که علیه این شرکت مطرح بود پس گرفته شود و با مدیریت حل شود.

کریمی در خصوص ساخت ساختمان فدراسیون فوتبال در مجموعه ورزشی آزادی گفت: این سیاست شخص دکتر سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان است که ما حداکثر کمک را برای ساخت فضای اداری، تمرینی و خدماتی به فدراسیون ها داشته باشیم تا خودکفا شوند. این مستاجر بودن برای هر فدراسیونی باعث سردرگمی و بلاتکلیفی می شود. بنا شد در مجموعه آزادی امکانات خوبی در اختیار فدراسیون ها قرار دهیم که بتوانند خودشان فضای مورد نظر را بسازند و با کمک ما از آن بهره برداری کنند. ساختمان اداری فدراسیون فوتبال در خیابان سدول بود که باعث مشکلات زیادی برای خودشان و ساکنین محل شده بود. با رایزنی خودشان زمین مناسبی در اختیارشان گذاشتیم و رییس فیفا هم ظاهرا قول مساعدت داده است. ما آمادگی داریم تا برای تمام فدراسیون ها این کار را انجام دهیم تا فضایی در شان ورزش کشور داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: