کد خبر: ۷۸۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۲۰۱
نخست‌وزیر ترکیه:
نخست‌وزیر ترکیه متذکر شد، تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و برخی هم‌پیمانان، جنگ جهانی اقتصادی را رقم می‌زند.
تحریم‌های آمریکا مانع همکاری‌ آنکارا با تهران و مسکو نمی‌شود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه، امروز- شنبه- در واکنش به تشدید جنگ تجاری علیه این کشور از سوی آمریکا، گفت: «تحریم‌هایی که ایالات متحده تحمیل کرده است، اینک به جنگ جهانی اقتصادی تبدیل می‌شود».

ییلدریم خاطرنشان کرد: «مواضع خصمانه‌ای که از ایران گرفته تا روسیه و اینک ترکیه را در منطقه اوراسیا هدف قرار داده است، هرگز مانع همکاری‌ها و همبستگی‌ها میان کشورهای‌‌‌مان نمی‌شود».

وی اظهار داشت: «آمریکا باید بداند که هیچ همپیمانی به جز دلار ندارد».

تحلیلگران چهار دلیل را در پشت اعلام جنگ اقتصادی آمریکا به ترکیه دخیل می‌دانند: نخست: مخالفت آنکارا با آزادی «اندرو برونسون» کشیش بازداشت‌شده آمریکایی که به اتهام ارتباط با جنبش گولن و مشارکت در کودتای نافرجام ترکیه در بازداشت به‌سر می‌برد. دوم: اصرار اردوغان بر خریدن موشک‌های روسی «اس ۴۰۰» به عنوان جایگزین موشک‌های پاتریوت آمریکایی. 

سوم: مخالفت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با یهودی‌سازی قدس اشغالی و حمایتش از جنبش «حماس». 

به نقل از آناتولی، چهارم: اعلام مخالفت اردوغان با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تأکیدش بر حفظ میزان تبادل تجاری میان دو کشور که در حال حاضر نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: