کد خبر: ۷۸۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۴۲۷
چهارمین جشنواره شعر و سرود کیش با معرفی آثار و شاعران برگزیده به کار خود پایان داد.
پایان چهارمین جشنواره شعر و سرود کیش با معرفی برترین هابه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی شعر و سرود کیش 18 مرداد با حضور معاونان فرهنگی، اقتصادی و عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش، شاعران شرکت کننده در این دوره از جشنواره، استادان و علاقه مندان به شعر و ادب و جمعی از مسوولان محلی در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

در این جشنواره در موضوع صلح و مهربانی زهرا شعبانی عنوان نخست را به دست آورد و  علی سلیمانی و حسام الدین برزگران به ترتیب دوم و سوم شدند.

علی فردوسی در موضوع خلیج فارس اول شد و سعید طلایی و فاطمه بیرانوند عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

در موضوع جزیره کیش نیز حسین ملکیان رتبه نخست را از آن خود کرد و دادیار حامدی و شیما شیرزاد یزدی مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

در این جشنواره در مجموع 352 اثر از سراسر کشور با موضوعات صلح و مهربانی، کیش و خلیج فارس در قالب های کلاسیک، طنز، ترانه و شعر نو به دبیرخانه ارسال شد که از مجموع کل آثار 181 اثر در قالب کلاسیک و غزل، 120 اثر در قالب شعر نو، 38 اثر در قالب ترانه و 13 اثر در قالب طنز بود.

داوری این جشنواره را هم موسی بیدج در شعر نو، عبدالجبار کاکایی در ترانه، ناصر فیض در شعرطنز و افشین علا در شعر کلاسیک و غزل بر عهده داشتند.

همچنین در چهارمین جشنواره ملی شعر و سرود کیش ضمن رونمایی از پوستر اولین جشنواره موسیقی کیش از اثر سید نقی عباس از هندوستان با موضوع خلیج فارس و چهار اثر برگزیده شاعران شهروند جزیره کیش تقدیر شد.

گفتنی است جشنواره شعر و سرود کیش در دوره های اول و دوم در سطوح محلی و مناطق آزاد برگزار شد و سومین و چهارمین دوره آن در سطح ملی اجرا شد.

شایان ذکر است هنرنمایی هنرمند صاحب نام موسیقی کشور حسام الدین سراج  به همراه گروه بیدل و گروه موسیقی هنرمندان جزیره کیش از ویژه برنامه ها آیین اختتامیه چهارمین جشنواره شعر و سرود کیش بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: