کد خبر: ۷۸۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
تعداد بازدید: ۲۴۲
دبیر اتحادیه طلا و جواهر مدیریت دولت و بانک مرکزی را در التهاب بازار بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: وقتی خانم‌های خانه‌دار در بازار تهران طلای آب شده خرید و فروش می‌کنند و برای حفظ دارایی خود به شمش طلا روی می‌آورند، یعنی سرمایه‌های مردم به سمت بازار مولدی هدایت نشده و بعضاً بازار صنف طلا و جواهر را نیز به هم می‌ریزد.
زنان خانه‌دار، مشتری شمش و طلای آب شده!به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: دبیر اتحادیه طلا و جواهر مدیریت دولت و بانک مرکزی را در التهاب بازار بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: وقتی خانم‌های خانه‌دار در بازار تهران طلای آب شده خرید و فروش می‌کنند و برای حفظ دارایی خود به شمش طلا روی می‌آورند، یعنی سرمایه‌های مردم به سمت بازار مولدی هدایت نشده و بعضاً بازار صنف طلا و جواهر را نیز به هم می‌ریزد.

نادر بذرافشان نوسان قیمت طلا و سکه در هفته‌های اخیر را کم سابقه عنوان و اظهار کرد: صعود قیمت طلا و سکه موضوعی است که علیرغم تصور عمومی همیشه موجب بی رونقی بازار طلافروشان می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله مصنوعات طلا و سکه از هم جداست، افزود: در نوسانات قیمت‌ها حجم نقدینگی غالبا به بازار سکه و ارز سرازیر می‌شود و با توجه به ممنوعیت معاملات دلار در بازار، سرمایه‌های مردم بیشتر به سمت سکه روانه شد که نتیجه آن حباب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی سکه بود.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران آرامش در بازار را برای کسب و کار لازم دانست و تصریح کرد: در آرامش و ثبات حجم فروش و معاملات در همه بازارها از جمله بازار طلا و جواهر بیشتر خواهد شد و هم مردم و هم طلافروش با آرامش و اطمینان به خرید و فروش مصنوعات طلا خواهند پرداخت.

این فعال صنفی با اشاره به رکود بی سابقه در بازار طلا و جواهر خاطرنشان کرد: موضوع مالیات برارزش افزوده سبب بی رونقی صنف طلا و جواهر و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی در این بخش شده و نوسانات قیمتی طلا و سکه و به تبع آن رکود بازار فشار مضاعفی بر همکاران ما در این صنف وارد کرده است.

وی همراهی دولت در رفع مشکلات صنف و صنعت طلا و جواهر را مهم ارزیابی کرد و گفت: اصلاح قانون آزمایشی ارزش افزوده، تسهیل قوانین و مقررات گمرکی، حمایت بانک مرکزی جهت تامین شمش طلا و نگاه مثبت نمایندگان مجلس به این صنف می تواند زمینه رشد و ارتقای آن را فراهم آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: