کد خبر: ۷۸۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
تعداد بازدید: ۲۵۲
سرپرست فرمانداری شادگان با اشاره به آتش‌سوزی در نخلستان‌های شهر خنافره گفت: حدود ۶۰۰ اصله نخل در این آتش‌سوزی طعمه حریق شد.
آتش‌سوزی نخلستان‌های شادگان سهوی بود / ۶۰۰ نخل سوخت
به گزارش خبرداغ ، سعید حاجیان در خصوص وقوع آتش‌سوزی گسترده شب گذشته در نخلستان‌های اطراف شهر خنافره از توابع شهرستان شادگان، اظهار کرد: در پی این حادثه، شهرستان ماهشهر جهت کمک به مهار آتش‌سوزی اعلام آمادگی کرد و ماشین‌های آتش‌نشانی از شرکت کشت و صنعت نیشکر فارابی نیز در اواخر عملیات به محل حادثه رسیدند، اما آتش در نخلستان‌های خنافره حدود ساعت ۲۳ شب گذشته (۱۶ مردادماه) با امکانات شهرستان مهار شد.

وی با بیان اینکه قطعا اگر امکانات اطفای حریق در شهرستان شادگان بیشتر بود، از سرایت آتش جلوگیری می‌شد، افزود: اگر امکانات خوبی داشتیم آتش سریع‌تر مهار می‌شد و خسارت حریق نیز کمتر بود، اما ظرفیت‌های شهرستان شادگان محدود است.

حاجیان در خصوص علت این حریق تصریح کرد: در بررسی‌ها دیدیم که تکه چوب درختی در گوشه نخلستان آتش زده شده بود که با توجه به بی‌آبی نخلستان و وزش باد در شب گذشته جرقه‌ای کوچک نیاز بود تا آتش به سرعت به نخلستان‌ها سرایت کند. احتمال عمدی بودن این آتش‌سوزی وجود ندارد و وقوع آتش‌سوزی سهوی بوده است.

سرپرست فرمانداری شادگان عنوان کرد: حریق در یک مساحت دو هکتاری رخ داد که بخش اعظم این مساحت و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ اصله نخل در این آتش‌سوزی طعمه حریق شد.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: