کد خبر: ۷۸۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۲۰۹
سخنگوی سفارت روسیه در انگلیس اظهار کرد، مقامات انگلیسی از آغاز سال جاری میلادی تجدید کارکنان این سفارت را با تاخیر در صدور ویزا برای آنان، متوقف کرده‌اند. وی افزود: رفتار طرف انگلیسی برای کاهش حضور دیپلماتیک روسیه هنوز پابرجا است. تا جایی که اطلاع داریم، ابزارهای انگلیس برای این کار تغییری نکرده‌اند و همچنان از محدودیت ویزا، تاخیر طولانی بی‌معنی در رسیدگی به درخواست ویزا کارمندان تازه منصوب شده و ویزای قابل تمدید سه ماهه برای کارمندان به رسمیت شناخته شده در انگلیس و عدم صدور پاسپورت دیپلماتیک استفاده می‌کند.
روسیه: انگلیس مانع جابجایی کارمندان دیپلماتیک ما شده

سخنگوی سفارت روسیه در انگلیس اظهار کرد، مقامات انگلیسی از آغاز سال جاری میلادی تجدید کارکنان این سفارت را با تاخیر در صدور ویزا برای آنان، متوقف کرده‌اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در مه مارس انگلیس 23 تن از دیپلمات‌های روس را پس از مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس و دخترش در سالزبری اخراج کرد. مسکو نیز همین تعداد از دیپلمات‌های انگلیسی را در واکنش به اقدام لندن، اخراج کرد.

سخنگوی سفارت روسیه در لندن اظهار کرد: از آغاز سال جاری میلادی مقامات انگلیسی تجدید کارکنان سفارت روسیه را متوقف کرده‌اند. نه کارمندان دیپلماتیک و نه کارمندان فنی نمی‌توانند ویزا دریافت کنند. چنین شرایطی کاملا غیرطبیعی است.

به گفته این سخنگو، اخراج دیپلمات‌های روس "شرایط دشوار فعلی" ماموریت دیپلماتیک روسیه در انگلیس را تشدید کرده است.

وی افزود: رفتار طرف انگلیسی برای کاهش حضور دیپلماتیک روسیه هنوز پابرجا است. تا جایی که اطلاع داریم، ابزارهای انگلیس برای این کار تغییری نکرده‌اند و همچنان از محدودیت ویزا، تاخیر طولانی بی‌معنی در رسیدگی به درخواست ویزا کارمندان تازه منصوب شده و ویزای قابل تمدید سه ماهه برای کارمندان به رسمیت شناخته شده در انگلیس و عدم صدور پاسپورت دیپلماتیک استفاده می‌کند.

سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا در ماه مارس روی نیمکتی در یک مرکز خرید بی‌هوش پیدا شدند و انگلیس و متحدانش مسکو را مقصر این حادثه می‌داند. مقامات روسیه چنین ادعایی را بی‌اساس می‌دانند و آن را تکذیب می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: