کد خبر: ۷۸۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۲۰۸
محجوب :
یک عضو کمیسیون اجتماعی در خصوص استیضاح وزیر کار گفت: تا امروز استیضاحی مانند استیضاح ربیعی نداشتیم کع تا این حد آیین‌نامه مجلس در آن نادیده گرفته شود.
آیین‌نامه مجلس در جلسه استیضاح ربیعی نادیده گرفته شد/ تنفس پارلمان نباید تبدیل به جلسه غیرعلنی می‌شد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علیرضا محجوب  درباه جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هنگام جلسه استیضاح تنفس دادند، اما بلافاصله بعد از اعلام آن شروع به گفت‌وگو کردند؛ این نمی‌شود تنفس بدهیم، اما به صحبت بپردازیم.

وی ادامه داد: تنفس یعنی این‌که بروید چایی بخورید تا هیات رئیسه، یک گروه خاص و یا یک عده‌ای باهم مشورت کنند؛ در حالی که به طور غیرعلنی جلسه را ادامه دادند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: جلسه استیضاح باید علنی باشد و نمی‌تواند غیرعلنی ادامه پیدا کند این یکی دیگر از اشتباهات و نادیده گرفتن آئین‌نامه است .

وی افزود: معتقدیم در کل جلسه آئین‌نامه نادیده گرفته شده؛ آئین‌نامه نمی‌تواند بر اساس نظر اداره‌کنندگان اجرا شود بلکه باید کل مُر آن اجرا شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر رویه و یا طریقه‌ای باب شده است و یا روال و سنتی بوده و هست باید طبق آئین‌نامه پیش برود . 

وی افزود: تا امروز هیچ وزیری این‌گونه استیضاح نشده است؛ یعنی تا قبل از اینکه مسئله در کمیسیون مطرح نشده استیضاح اعلام وصول نمی‌شود. 

محجوب با اشاره به سخنان علی لاریجانی در جلسه تنفس گفت: آقای رئیس مرتب اشاره به گزارش می‌کردند که کمیسیون عمران و کشاورزی در بحث استیضاح قبل گزارشی نداده‌اند این پاسخ ما معترضان نبود آنان مطرح می‌کردند آیا جلسه‌ای برگزار شده که پاسخ ندادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: