کد خبر: ۷۸۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
تعداد بازدید: ۳۱۹
رییس سازمان برنامه و بودجه از تشکیل ستاد بودجه سال ۱۳۹۸ خبر داد و تاکید کرد: تاکنون کشاورزان ۱۰ هزار میلیارد تومان گندم به دولت فروخته‌اند که از این میزان پنج هزار میلیارد تومان را پرداخت کردیم و پنج هزار میلیارد تومان باقی‌مانده را نیز در نظر داریم که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانش را ظرف روزهای آینده پرداخت می‌کنیم.
محمدباقر نوبخت: تشکیل ستاد بودجه سال ۹۸/ پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تا روزهای آتی برای پرداخت طلب گندمکاران/ یارانه‌ها را در روز پنج‌شنبه ۲۵ مردادماه توزیع خواهیم کرد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اخیر سازمان برنامه و بودجه و مصوبات این سازمان گفت: اخبار سازمان برنامه و بودجه را در دو بخش می‌توان منعکس کرد. یک بخش، آن چیزی است که مربوط به گذشته است. تا چهار ماهه اول امسال، چیزی حدود ۱۰۵ میلیارد تومان به خزانه واریز کرده‌ایم. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه این رقم ۵۸ درصد نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته بیشتر است، اظهار داشت: آنچه که از این میزان برای امور جاری کشور صرف می‌شود، ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته است و آنچه که مربوط به طرح‌های عمرانی است ۲۱ برابر شده است به طوری که در چهار ماهه اول سال گذشته موفق شده بودیم برای طرح‌های عمرانی ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و پرداخت انجام دهیم و خوشبختانه در چهار ماهه اخیر این رقم به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید. 

معاون برنامه و بودجه رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ظرف امروز و فردا اقدام‌های لازم را برای پرداخت بدهی به کشاورزان انجام می‌دهیم، تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت ویژه به گندمکاران اختصاص یافته است. تاکنون کشاورزان ۱۰ هزار میلیارد تومان گندم به دولت فروخته‌اند که از این میزان پنج هزار میلیارد تومان را پرداخت کردیم و پنج هزار میلیارد تومان باقی‌مانده را نیز در نظر داریم که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانش را ظرف روزهای آینده پرداخت می‌کنیم.

نوبخت با بیان اینکه اقدام بعدی مرتبط با بازنشستگان فرهنگی و دانشگاه فرهنگیان است، خاطرنشان کرد: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ماه گذشته برای پرداخت پاداش فرهنگیان عملی شد و خوشبختانه طبق توافق صورت گرفته تا قبل از پایان ماه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از این پاداش‌ها نیز پرداخت خواهد شد که البته بخشی از آن مربوط به دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: پرداخت یارانه‌ها نیز که چهار هزار میلیارد است را در روز پنج‌شنبه ۲۵ مردادماه توزیع خواهیم کرد که چون معمولا روز ۲۶ هر ماه این پرداخت انجام می‌شد و ۲۶ مردادماه مصادف با جمعه است در روز پنج‌شنبه یارانه‌ها را توزیع خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: اقدام دیگری که صورت می‌گیرد ستاد بودجه سال ۱۳۹۸ است. برای اینکه سازمان برنامه و بودجه بتواند در هماهنگی با دولت و از طریق آن و در مهلت قانونی که تا ۱۵ آذرماه است، لایحه بودجه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند ستاد بودجه را تشکیل داده‌ایم و اولین جلسه‌مان را در روز پنج‌شنبه برگزار خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: