کد خبر: ۷۸۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
تعداد بازدید: ۲۳۷
معاون اول رئیس جمهور گفت: صادرات به شدت اقتصادی و مقرون به صرفه است و صادرکنندگان باید از این فرصت استفاده کنند.
اسحاق جهانگیری: مجموع علامتی که بازار می‌دهد متناسب با شرایط است/ ما باید به مردم صادقانه بگوییم که شرایط پیشروی کشور، شرایط خطیری است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درخصوص بازتاب سخنان رئیس جمهور گفت: ما باید به مردم صادقانه بگوییم که شرایط پیشروی کشور، شرایط خطیری است به این معنا که امریکایی‌‌‌ها خیلی سریع و بدون پرده پوشی و با صراحت می‌‌‌گویند که ما تمام فشارهای خودمان را می‌‌‌گذاریم که ملت و دولت ایران در فشار قرار گیرند به این امید که بتوانند از طریق این فشارها، خواسته‌‌هایشان را که در طول ۴۰ سال گذشته دنبال می‌کردند، محقق کنند.

وی با بیان اینکه مسیری که ما باید دنبال کنیم این است که با توجه به واقعیت‌های پیشروی کشور و همچنین ظرفیت‌‌‌ها و فرصت‌های کشور بتوانیم برنامه‌ریزی و از این شرایط به خوبی عبور کنیم، اظهار داشت: بنده فکر می‌کنم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری که انجام گرفته متناسب با شرایط است و حتما بخش خصوصی ما باید از این فرصت استفاده کند.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: این فرصت این علامت را می‌دهد که صادرات کشور به شدت اقتصادی و مقرون به صرفه است و صادرکنندگان باید از این فرصت استفاده کنند.

جهانگیری با بیان اینکه این فرصت به ما این مسئله را می‌گوید که باید به تولید توجه بیشتری کنیم و به صورت جدی به تولیدکنندگان برسیم، تصریح کرد: در این شرایط اگر نتوانیم مسائل پیش‌‌‌‌روی تولیدکنندگان را به موقع حل کنیم، ممکن است که با مشکل روبه‌‌‌رو شوند. به همین علت از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شده است که بسته‌ای برای حمایت از تولید در شرایط جدید تهیه کند.

وی با تاکید بر اینکه قشرهای متوسط به پایین جامعه و حقوق بگیران در این شرایط حتما تحت فشار اقتصادی قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: باید از منابعی که به دست می‌‌‌آوریم به این بخش توجه ویژه‌‌ای کنیم و به همین علت بسته‌ای در این باره باید تهیه شود. بنده فکر می‌کنم اگر عوارض جانبی این سیاست‌ها را بتوانیم با موفقیت کنترل کنیم، این سیاست‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها حتما با استقبال بخش خصوصی و فعالان اقتصادی روبه‌‌‌‌رو خواهد شد و فعالیت اقتصادی را تسهیل خواهد کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: بنده فکر می‌کنم مجموعاً علامتی را که بازار می‌دهد متناسب با شرایط است و حتما تاثیرش مثبت خواهد بود.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز خبرنگار ابراز داشت: خبرنگاری کاری بسیار سخت و مسئولیتی بسیار سنگین است. خبرنگاران از یک طرف باید مسائل و موضوعات حکومت و نهادهای مختلف را اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی کند و از طرف دیگر نیز باید زبان مردم باشد و موضوعات و مسائل مردم را به مسئولان کشور انتقال دهد.

جهانگیری اضافه کرد: البته این حرفه، حرفه ای دشوار و سنگین است و همچنین بیم خطرهای جانی نیز برای این افراد وجود دارد زیرا باید در مناطق مختلف حضور پیدا کنند و اطلاعات مورد نیاز مردم را به آنها برسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
لطفا با زبان خوش جام زهر بنوشید تا اندک آبروی ایران و اسلام باقی بماند و شما هم در ایران مثل مردم عادی زندگی کنید
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: