کد خبر: ۷۸۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
تعداد بازدید: ۲۸۶
عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات درباره نامه اخیر اصلاح طلبان و سخنان اخیر سید محمد خاتمی اظهارنظر کرده است.
موسوی‌لاری: اصلاح‌طلبان مفسر سخنان خاتمی بودند

به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه اعتماد: عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات درباره نامه اخیر اصلاح طلبان و سخنان اخیر سید محمد خاتمی اظهارنظر کرده است.


بخشی از گفتگو با موسوی لاری:

نسبت نامه ٩ اصلاح‌طلب با راهکار‌های سیدمحمد خاتمی چیست؟

این دو نامه در تعارض با هم نیستند. این ٩ اصلاح‌طلب تلاش کردند تا تفسیری از مواضع خاتمی ارایه کنند و نخواستند در تعارض با آقای خاتمی حرف بزنند. آن‌ها از مواضع رهبر جریان اصلاحات استقبال کرده و کوشیدند تا مفسر آن باشند.

نامه ٩ اصلاح‌طلب شامل راهکار‌هایی بود که سیدمحمد خاتمی به آن‌ها اشاره‌ای نکرده بود؛ ازجمله توسعه سرمایه‌گذاری و مساله مذاکره با امریکا. چرا این اتفاق افتاد؟

خیلی از مسائلی را می‌توان ردیف کرد که در راهکار‌های آقای خاتمی نیامده، اما آنچه رهبر اصلاحات به آن اشاره کرده جزو موارد ضروری کشور است. نامه ٩ اصلاح‌طلب سعی در تکمیل بیانیه داشت. این ٩ نفر خواستند تا اگر بخشی از راهکار‌های آقای خاتمی کمرنگ بوده، تبیین کنند.

آقای خاتمی به مساله مذاکره با امریکا ورود نکرد.

آقای خاتمی در رابطه با مذاکره قبلا نظرش را گفته است. ایشان گفته که من معمار گفتگو هستم و می‌توان با گفتگو مشکلات سیاست خارجی را حل کرد. اما وقتی طرف گفتگو قداره‌کشی می‌کند و امیدی نیست که گفتگو‌ها به نتیجه برسد، نمی‌توان خوش‌بین بود. امریکا پای برجام را امضا کرد، اما به راحتی تعهدات خود را زیر پا گذاشت. چه تضمینی وجود دارد که ترامپ پای مذاکره دیگری را امضا کند و برخلاف تعهدش عمل نکند. گفتگو در شرایطی جوابگو است که دو طرف حسن‌نیت داشته باشند.

راهکار‌های سیدمحمد خاتمی را یک حرکت فردی نمی‌دانید؟

خاتمی نظر شخصی‌اش را گفته است. باتوجه به جایگاهی که ایشان در بین اصلاح‌طلبان دارد، جریان اصلاحات نظرات‌شان را مبنا قرار می‌دهد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: