کد خبر: ۷۷۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۳۶۵
سبحانی فر در نطق میان دستور:
نماینده سبزوار در مجلس گفت: اگر قصد دارید با ما مذاکره کنید با زبان گانگستری و چاله میدانی نمی‌شود،به آقای ترامپ توصیه می‌شود به برجام برگردد سپس درخواست مذاکره با ایران را داشته باشد.
زبان گانگستری و چاله میدانی زبان مذاکره نیست

به  گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، رمضانعلی سبحانی فر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با بیان این که روی سخن من به کشورهایی همچون آمریکا است که خود را قیم سایر کشورهای جهان می‌دانند، گفت: دنیا بداند ایران یک سرزمین بزرگ با پیشینه و فرهنگ غنی است که ملت قهرمان آن در فرازها و فرودهای تاریخ همچون به حمله مغول به این کشور غیرتمندانه مبارزه کردند و حتی سربدار شدند ولی تن به ذلت ندادند.

وی ادامه داد: بدانید با ایران با صلابت بر اساس قانون اساسی با همه کشورهای دنیا با حفظ حقوق و احترام متقابل ارتباط داشته و اگر قصد دارید با ما مذاکره کنید با زبان گانگستری و چاله میدانی نمی‌شود،به آقای ترامپ توصیه می‌شود به برجام برگردد سپس درخواست مذاکره با ایران را داشته باشد.

سخن بعدی من با مسئولان نظام از مدیران دستگاه‌های اجرایی گرفته تا دستگاه قضا و شما همکاران است، ادامه داد: ملت ایران چهره گذشته با اهدافی بلند برای استقلال، آزادی و رفاه که نتیجه آن سعادت دنیوی و اخروی خویش باشد انقلاب کردند اما پس از چهل سال هم اکنون چه میزان به اهداف انقلاب و مطالبات مردم نزدیک شده‌ایم، در این مدت با آزمون‌ها و خطاها چه میزان سرمایه‌های انسانی، معنوی و مادی را از دست داده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه عادت جریان‌های سیاسی این شده که خطاهای دولت قبل را به پای دولت در حال خدمت بنویسند و همگی برای عدم موفقیت یکدیگر تلاش مضاعف کنند تا جریان سیاسی دیگر در انتخابات بعدی موفق شود، عنوان کرد: آیا وقت آن نرسیده که برای بازگشت اعتماد مردم و جلوگیری از هدر رفت سرمایه بزرگ مردمی و انقلاب فکری چاره‌ای اندیشیده شود، اگر مشکل را ساختار اداره کشور، نیاز به اصلاح رویه‌ها و شیوه‌ها، نیاز به بازنگری قانون اساسی و رفراندوم می‌دانید شجاعانه مشکلات را بگویید و چاره آن را بیندیشید.

سبحانی فر ادامه داد: اگر ضرورتی به تغییرات نمی‌بینید از ظرفیت قانونی که منشور مردم و مسئولان نظام همان قانون اساسی است بهره بگیریم و تمامی قوا به اجرای آن متحد شده و جامه عمل بپوشانیم، بخشی از چالش‌ها و مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم ناشی از عدم توجه به اجرای دقیق قانون اساسی است.

نماینده مردم سبزوار با بیان اینکه در بخش اقتصادی بر اساس اصل ۴۴ و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اقتصاد کشور باید به مردم واگذار شود، بیان کرد: اما متاسفانه نحوه واگذاری از گذشته که اقتصاد دولتی بود و دستگاه‌ها نظارتی می‌توانستند نظارت کنند به دلیل واگذاری به شبه دولتی و به نوعی خصولتی اقتصاد کشور را بیش از گذشته بدتر نموده و بنگاه‌های دولتی را به مسیر کمپانی‌ها و کارتر مفسده آمیز و بی‌پاسخ تبدیل کرده‌ایم، اضافه کرد: وجود نهادها، سازمان‌ها و واحدهای موازی و غیر پاسخگو در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، نظامی برای کشور پر هزینه و بعضا موجب تداخل وظایف شده و همپوشانی ایجاد کرده است.

وی افزود: در صدور مجوز موسسه خیریه بیش از ۸ سازمان و نهاد گرفته تا مسئولیت‌های امنیتی و سایر بخش‌ها به صورت موازی عهده‌دار هستند، عنوان کرد: در بخش فرهنگی با اعمال‌ نظرهای شخصی و فردی و عدم توجه به خواسته‌های به حق مردم، حتی اجازه بازگشت مردم به فرهنگ غنی خویش را نداد‌ه‌ایم و مداحان به جای مدح و ثنا به کار سیاسی می‌پردازند.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بخش سیاسی عدم اجرای دقیق قانون اساسی موجب شده نظامیان سیاسی و سیاسیون نظامی و احزاب که باید پاسخگویی به مردم را داشته باشند در محاق رفته و صرفا در فصل انتخابات ظهور و بروز از خود نشان داده و دوباره به خواب زمستانی می‌روند، گفت: آیا وقت آن نرسیده که مسیر آزادی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به مانند آزادراهی تعریف و خط‌کشی شده بر اساس قانون اساسی طراحی نموده تا با سرعت بیشتر به آزادراه توسعه دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه آیا وقت آن نرسیده اندیشه نو، فکر نو، هم اندیشی و گفتمان اعتدال را سر لوحه همه گروه‌ها قرار دهیم، گفت: آیا وقت آن نیست که به جای حمله کردن به یکدیگر فکر چاره‌ای برای رسیدن به جامعه‌ای پرنشاط وسالم و پویا داشته باشیم، امروز همگی دچار سردرگمی شده‌ایم مردم از کمبودها، گرانی ها، رانت‌ها، فسادها، بیکاری و پایین بودن حقوق و دستمزد از فرهنگیان، کارمندان، کارگران تا معیشت توده مردم بانگ بر می‌آورند و من و شما هم با صدای بلندتر از بلندگوی رسای مجلس شورای اسلامی که محل امید آنها است ندای ناامیدی را به گوش جامعه پمپاژ می‌کنیم در صورتی که مردم از ما انتظار دارند ریل گذاری و نظارت کنیم و با ارائه راهکارهای جلوگیری از انحرافات و بستن راه‌های فساد و زمینه ایجاد شغل و اشتغال را به کار بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم از ما درخواست دارند به جای شبکه فسادی که در اقتصاد همانند موریانه جامعه را گرفتار کرده دستگاه‌ها را ملزم به اتصال به سیستم یکپارچه دولت الکترونیک و مرکز ملی تبادل اطلاعات کنیم تا همچون فساد خودرویی که به دلیل عدم اتصال گمرک به مرکز ملی تبادل بوجود آورده است اتفاق نیفتد و یا سیستم‌های هوشمند مکانیزه‌ای همچون سیستم ریجستری گوشی تلفن‌همراه که سالیانه بیش از ۲ میلیارد دلار قاچاق می‌شد جلوگیری شود .

وی با بیان اینکه از دولت درخواست کنیم تا هرچه سریع‌تر بازار ثانویه را با ارز حاصل از کلیه صادرات شامل صادرات پتروشیمی‌ها، فولاد و سایر فلزات از گروه سه و دو در بازار ثانویه برای تامین ارز مواد اولیه و کنترل نظارت دقیق و سیستمی تامین کالاهای ضروری مردم اقدام کند، گفت: با رعایت قانون واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی واقعی یا واگذاری مدیریتی شاهد جلوگیری از به وجود آمدن بنگاه‌های مفسده آمیز باشیم.

سبحانی فر خاطر نشان کرد: از حضور آقای رئیس جمهور در دیار سربداران و دیدار مردمی، افتتاح فولاد سبزوار و جوین، مصوبات در زمینه راه‌آهن، استادیوم ورزی، تکمیل پردیس دانشگاه علوم پزشکی، جاده سبزوار-جوین تشکر می‌کنم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: