کد خبر: ۷۷۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
تعداد بازدید: ۲۶۶
محمد صالح بنتن با اشاره به اینکه وزارت حج سعودی براساس چشم انداز ۲۰۳۰ برای استقبال از ۳۰ میلیون زائر در هر سال تلاش می کند، گفت: روند کاربری تجاری قطار سریع السیر حرمین که با عبور از شهر جده، مکه و مدینه منوره را به هم وصل می کند، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ صورت خواهد گرفت. این قطار سریعترین قطار در خاورمیانه به شمار می رود و سرعت آن از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت فراتر می رود.
وزیر حج عربستان: تا ۲۰۳۰ کلیه خدمات حج الکترونیکی می شود/ طرح «جاده مکه» برای همه کشورها اجرا می شود

وزیر حج عربستان سعودی روز سه شنبه گفت: با فرا رسیدن سال ۲۰۳۰ میلادی، همه خدمات حج به طور کامل الکترونیکی خواهد شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از آناتولی، «محمد صالح بنتن» که در دیدار هیاتی رسانه ای از کشورهای مختلف جهان اسلام سخن می گفت، اظهار داشت که کشورش تلاش می کند حج و عمره سفری عاری از هرگونه نگرانی برای زائران باشد.

کلیه خدمات حج تا سال ۲۰۳۰ الکترونیکی می شود

بنتن با اشاره به ارائه خدمات اینترنتی به زائران در حج امسال، تصریح کرد: تا سال ۲۰۳۰ میلادی تمام خدمات حج به طور کامل الکترونیکی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وزارت حج سعودی براساس چشم انداز ۲۰۳۰ برای استقبال از ۳۰ میلیون زائر در هر سال تلاش می کند، یادآور شد: روند کاربری تجاری قطار سریع السیر حرمین که با عبور از شهر جده، مکه و مدینه منوره را به هم وصل می کند، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ صورت خواهد گرفت. این قطار سریعترین قطار در خاورمیانه به شمار می رود و سرعت آن از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت فراتر می رود.

طرح «جاده مکه» برای همه کشورهای اسلامی اجرایی می شود

وزیر حج عربستان در ادامه با اشاره به طرح «جاده مکه» که برای حجاج مالزیایی و اندونزیایی اجرایی شده است، گفت: هدف از این طرح تسهیل اقدامات مربوط به ورود حجاج این کشورها به عربستان از طریق فرودگاههای کشورهاییشان و از مسیرهای مشخص می باشد. به زودی این طرح شامل همه کشورهای اسلامی نیز خواهد شد.

این وزیر سعودی درباره طرح موسوم به «پروژه واحدهای مسکونی» و احداث بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی برای زائران نیز گفت: این موضوع به طرح مدیریت اقامت زائران در طول موسم حج کمک خواهد کرد. جمعیت مکه به ۶ میلیون نفر می رسند که بیش از ۳ میلیون زائر نیز به آنها اضافه می شود.

احداث دهکده اسلامی جهانی در ۴۰ کیلومتری مکه

بنتن با بیان اینکه عربستان طرح ویژه ای در خصوص احداث یک دهکده اسلامی- جهانی در ۴۰ کیلومتری مکه مکرمه را در دستور کار خود دارد، افزود: این دهکده پروژه ای خیره کننده است که منعکس کننده فرهنگ کشورهای اسلامی خواهد بود.

این مقام سعودی با اشاره به اینکه امت اسلامی در سراسر جهان غرفه های فرهنگی خود را در این دهکده برپا خواهند کرد و اقدام به فروش محصولات فرهنگی ویژه خود می کنند، گفت: قطار سریع السیری نیز به منظور ارتباط این دهکده با دیگر شهرها در دو سال آتی احداث خواهد شد و در این دهکده همچنین بازاری برای همه کشورهای اسلامی وجود خواهد داشت.

عربستان هیچ فرقی بین حجاج قائل نمی شود

بنتن با تاکید بر اینکه عربستان از همه حجاح مسلمان استقبال می کند و هیچ فرقی بین آنها قائل نمی شود، اظهار کرد: از همه حجاج بدون هیچ گونه استثنا استقبال می شود زیرا حج فریضه ای فقط برای عبادت است و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم این منسک ایمانی به رویکردهای دیگری نظیری سیاسی کشیده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: