کد خبر: ۷۷۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
تعداد بازدید: ۳۲۰
بهارستان‌نشینان مصوب کردند که انتقال و فروش خاک به خارج از کشور ممنوع بوده و بر همین اساس مجازات آن را تعیین کردند.
مجازات انتقال و فروش خاک به خارج از کشور تعیین شد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درخصوص لایحه حفاظت از خاک با ماده ۲۱ این لایحه با ۱۷۱ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین ماده ۲۰ این لایحه به دلیل نداشتن مخالف و موافق بدون رأی گیری به تصویب رسید.

براساس این گزارش ماده ۲۰ لایحه مذکور بدین شرح است؛ احکام این قانون در خصوص تخریب خاک، نافی اختیارات سازمان در پیگیری جرائم مربوط به تخریب در مناطق تحت اختیار موضوع ماده (۱۹) قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب ۲۸/۰۳/۱۳۵۳ نمی باشد.

همچنین در ماده ۲۱ لایحه حفاظت از خاک آمده است؛ انتقال و فروش خاک به خارج از کشور ممنوع است. مرتکب به یک یا دو مورد از مجازات تعزیری درجه (۵) محکوم می گردد. تشخیص ماده معدنی برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و برای خروج خاک معدنی از کشور أخذ مجوز توسط وزارت مذکور الزامی است.

براساس تبصره  ماده ۲۱؛ ماده معدنی (کانی) موضوع بند (الف) ماده (۱) قانون اصلاح قانون معادن مصوب ۲۲/۰۸/۱۳۹۰ از حکم این ماده مستثنی می باشد. خروج مقادیر کم خاک به منظور امور پژوهشی به خارج از کشور بنا به درخواست دانشگاه یا واحد پژوهشی با مجوز وزارت بلامانع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: