کد خبر: ۷۷۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
تعداد بازدید: ۴۰۵
کردی گفت:با افزایش مصرف برق طی ۳ هفته گذشته،رکورد مصرف برق کشور شکسته شد.
با افزایش مصرف برق طی ۳ هفته گذشته،رکورد مصرف برق کشور شکسته شد/ضرورت همکاری مشترکین خانگی و دولتی برای عبور از پیک مصرف
به گزارش خبرداغ ، آرش کردی مدیرعامل توانیر با حضور در گفت و گو با بخش خبری ساعت ۲۱ با اشاره به رکورد زنی مصرف برق کشور در سال جاری اظهار کرد:روزهای پرفشار در تابستان سال گذشته ۳ روز بود که میزان مصرف به حدود ۵۶ هزار مگاوات رسیده بود، در حالی که در سال جاری با افزایش روزهای پرفشار به ۲۱ روز و رسیدن مصرف برق به حوالی ۵۷ هزار مگاوات رکورد جدیدی از مصرف برق کشور ثبت شد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به نقش سیتم های سرمایشی تصریح کرد:میزان مصرف انرژی کشور ۵.۶ درصد رشد داشته است و حدود ۱.۲ میلیارد کیلوات ساعت مصرف انرژی صورت گرفته که بخش عمده آن به سیستم های سرمایشی باز می گردد.

وی با اشاره به همکاری دولت برای مدیریت مصرف ابراز کرد:ازتمام ظرفیت ها در بخش مدیریت مصرف استفاده شده و سختگیری مناسبی نسبت به ادارات و سازمان دولتی صورت گرفته است و با توجه افزایش دما طی ده روز گذشته نیازمند به همکاری مشترکین خانگی و دولتی برای عبور از پیک مصرف هستیم.

به گفته وی؛ خاموشی های برق روند افزایشی نخواهد داشت که در این میان تقش مصرف کنندگان در تحقق این امر حیاتی است.

کردی با اشاره به کاهش منابع برقابی کشور تصریح کرد:با توجه به کاهش بارندگی و پایین آمدن ذخائر سدهای خوزستان میزان تولید برقابی کشور ۵۰ درصد کاهش داشته که باعث کمبود برق در شبکه توزیع شده است.

مدیرعامل توانیر با اشاره به کاهش خاموشی های بدون برنامه ابراز کرد:تلاش هایی برای رفع مشکل خاموشی بدون برنامه صورت گرفته که به دلیل کمبود برق در شبکه توزیع و برخی از مشکلات فنی، برنامه ریزی را دچار مشکل کرده است.

کردی در پایان با اشاره به میزان تلفات برق در شبکه توزیع کشور گفت:در اواخر دهه ۸۰ میزان تلفات برق به ۱۷ درصد رسیده بود که با تلاش های صورت گرفته طی ۴ سال به حدود ۱۰.۶ درصد رسید و این روند کاهش تلفات ادامه خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: