کد خبر: ۷۷۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۴۷۲
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با دختران قربانی حادثه آتش سوزی شین آباد ضمن تاکید بر لزوم پیگیری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز این دختران گفت: در صورت لزوم می‌توان از متخصصان و پزشکان نقاط دیگر دنیا دعوت کرد. این کار شدنی است تا نظرات علمی پزشکان دیگر نیز در مورد این دختران استفاده شود.
ابتکار: فردا در هیئت دولت مسائل دختران «شین‌آبادی» را مطرح می‌کنم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با دختران حادثه دیده شین آبادی گفت: تک تک صحبت‌ها و خواسته‌های این دختران را به رئیس جمهور منتقل می‌کنم و در جلسه روز یکشنبه هیات دولت بخشی را به ارائه گزارش وضعیت این دختران اختصاص خواهم داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در دیدار با دختران قربانی حادثه آتش سوزی شین آباد ضمن تاکید بر لزوم پیگیری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز این دختران افزود: در صورت لزوم می‌توان از متخصصان و پزشکان نقاط دیگر دنیا دعوت کرد. این کار شدنی است تا نظرات علمی پزشکان دیگر نیز در مورد این دختران استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه تک تک خواسته‌ها و مشکلات آنها را به رئیس جمهور منتقل می‌کند، اظهار کرد: در جلسه هیات دولت فردا بخشی را به گزارش وضعیت این دختران اختصاص خواهم داد و از وزیران حاضر مانند آقای بطحائی و قاضی زاده هاشمی در همان جلسه می‌خواهم تا در حضور رئیس جمهور مشکلات این دختران جبران شود. از آقای نوبخت نیز برای تامین به موقع این اعتبار درخواست خواهم کرد. این وظیفه ماست که مشکلات و تامین اعتبار لازم برای درمان این دختران را پیگیری کنیم.

ابتکار با انتقاد از عدم بکارگیری «مشاوران روانشناسی» برای بهبود وضعیت روحی و روانی این دختران نیز تصریح کرد: تعجب می‌کنم که چطور تا الان بحث مشاوره درمانی برای دختران اجرا نشده است، این در حالسیت که این مباحث بسیار ضروری هستند. اگرچه این دختران روح بزرگی دارند و با سختی‌های بسیاری روبرو شدند و قدرت استقامت و صبر و تحمل بالایی دارند اما این مشاوره‌ها به توان افزایی آنها کمک می‌کند و دولت پیگیر این موضوع خواهد بود.

ابتکار با تاکید بر پیگیری بحث «دیه» دخترانی که در این حادثه جانشان را از دست داده‌اند نیز اظهار کرد: امیدواریم تا با مطرح شدن مشکل این دختران شورای فقهی و حقوقی معاونت زنان پیگیری لازم در مورد مسئله دیه زنان را انجام دهد و اصلاحات لازم اعمال شود. این موضوع یکی از موضوعات مهم ماست و شاید بحث این دختران به پیگیری این مسئله کمک کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به مشکل «بیمه» این دختران نیز تاکید کرد: در گزارشی که در روز آینده در هیات دولت ارائه خواهند کرد به موضوع بیمه دختران خواهم پرداخت. همچنین باید به «آینده شغلی این دختران» و بیکاری برخی از والدین آنها در اثر حادثه پیش آمده پیگیری‌های لازم انجام شود و دستگاه‌هایی که در این حوزه مسئولیت دارند باید به دولت گزارش ارائه کنند.

وی ابتدا با اشاره به لزوم پیگیری اعتبار سالیانه یک و نیم میلیارد ‌ که باید به درمان این دختران اختصاص یابد گفت: وزارت آموزش و پرورش نیز باید اقدامات لازم در مورد تقویت روند درسی این دختران را با توجه به فرصت تعطیلات تابستانی را انجام دهد.

وی با اشاره به صحبت چندی از دختران که در آرزوی «آموزش موسیقی» بودند، گفت: با مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موسیقی صحبت می‌کنیم تا دختران علاقمند به این حوزه نیز با وجود آسیب‌هایی که به دستشان وارد شده است در دوره‌های ویژه شرکت کنند.

ابتکار ضمن تاکید بر اینکه وزارت بهداشت تا کنون پیگیری‌هایی انجام داده است و مجموعا صدها عمل جراحی روی آنها صورت گزفته است، هر چند که کم و کاستی‌هایی در آن دیده می‌شود تاکید کرد: نباید فراموش کرد که به این دختران صدمه‌ جدی وارد شده به طوریکه در همه جای دنیا به طور خاص به این موضوع پرداخته می‌شود. موضوع سوختگی از دید سیستم ایمنی بدن و موضوع پیوند بسیار پیچیده است. ایران نیز از منظر علمی در این حوزه عقب نیست اما وزارت بهداشت نیز باید اقدامات لازم در مورد خرید تجهیزات را هر چه سریعتر انجام دهد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این دیدار فرحناز مینایی پور، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از تصویب بودجه رسیدگی به وضعیت تحصیلی دختران قربانی آتش سوزی شین‌آبادی خبر داد.

وی با بیان اینکه دستور رسیدگی به وضعیت این دختران از سوی وزیر آموزش و پروش صادر شده و بودجه رسیدگی به وضعیت تحصیلی آنها تامین شده است،‌ گفت: معاونت مالی نیز در حال پیگیری به ثمر رسیدن بودجه مصوب است تا به وضعیت درسی این دختران رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این دیدار ساره محمدی، مشاور امور زنان و خانواده وزیر بهداشت نیز از معاینه اخیر این دختران از سوی تیم تخصصی خبر داد و گفت: بر اساس این معاینات این دختران نیاز به اعزام به خارج ندارند و مراحل جراحی ترمیمی و درمان‌های کمکی از جمله لیزر، پروتز انگشت، لباس سوختگی، تیشو اکسپاندر، کاشت مو و مشاوره روانشناسی آنان در داخل کشور قابل انجام است.

وی در ادامه اظهار کرد: تامین منابع مالی برای تهیه درمان‌های کمکی انجام و بیمارستان حضرت فاطمه (س) و دانشگاه علوم پزشکی ایران متعهد به اجرای خدمات از سوی اساتید جراحی ترمیمی شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: با این وجود حمایت سازمان برنامه و بودجه از نظر مالی کمک‌های بیشتری را ممکن می‌کند. معاونت درمان نامه‌ای به دانشگاه ارومیه برای مراقبت روانپزشکی ابلاغ کرده تا آنها به این خدمات راحت‌تر دسترسی داشته باشند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه به دلیل ماهیت و نوع عارضه سوختگی روند درمان طولانی است، گفت: دکتر هاشمی نیز تاکید داشته‌اند که این دختران به پزشکان ایرانی اعتماد کنند. اگرچه پیش از این گفته شده بود این دختران به خدمات روانپزشکی دسترسی پیدا کرده‌اند اما در صورتیکه این اقدام به طور کامل انجام نشده است به طور جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این دختران به دلیل آسیب‌های اتفاق افتاده حساس‌تر هستند، گفت: هیچ پزشکی نباید با دیده تحقیر به این دختران نگاه کند و در صورتی که به طور ناخواسته چنین چیزی اتفاق افتاده است عذرخواهی می‌کنم. بیمارستان‌های دولتی همیشه شاهد پیچیده‌ترین بیماران هستند و پزشکان سراسر ایران در این مراکز آموزش می‌بینند با این وجود این دختران چشم و چراغ ما هستند و هیچگاه آزمایش‌های جدیدی روی آنها امتحان نشده است. روز دوشنبه پیگیر وضعیت این دختران از وزیر بهداشت هستم تا تجهیزات مورد نیاز آنها تامین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: