کد خبر: ۷۷۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
تعداد بازدید: ۶۴۹
درست 19 روز پس از آخرین بازی مجتبی جباری در استقلال بود که وینفرد شفر به اتفاق پسرش ساشا و جیری ساناک به خانه او رفت ولی هرگز دلیل اصلی این دیدار جایی عنوان نشد!
هشتِ شاکی به جای جپاروف/ جباریِ ناآماده در راه بازگشت به استقلال؟به گزارش خبرداغ، مجتبی جباری پس از 4 فصل حضور در الاهلی قطر به تهران و استقلال برگشت تا این فرصت را داشته باشد با لباس تیم محبوبش از دنیای توپ گرد خداحافظی کند. او در سفر استقلال به قطر در اردوی تیم منصوریان حاضر شد و مقدمات بازگشتش به استقلال را فراهم کرد تا در تابستان 1396 با قراردادی دوساله به این تیم برگردد.

 

جباری آمد و پس از شرکت در تست ایفمارک با حرف و حدیث های زیادی که بین کادر فنی وقت که علیرضا منصوریان در رأس آن بود با کادر پزشکی (دکتر امین نوروزی) همراه تیم در اردوی بدنسازی هم شرکت کرد.

 

جباری از 7 هفته ای که منصوریان هدایت استقلال را در دست داشت در 5 مسابقه برای این تیم به میدان رفت که یک برد، یک مساوی و 3 باخت حاصلش بود. او پس از ورود وینفرد شفر فقط در یک دیدار مقابل استقلال خوزستان فرصت بازی برای استقلال را بدست آورد که با حساب 0-3 به سود آبی های تهرانی تمام شد.

 

مجتبی جباری سپس به دلیل اختلاف نظری که با سیدرضا افتخاری داشت در تاریخ 25 دیماه سال 1396 با نامه فسخ قراردادش غافلگیر شد و در نهایت به کمیته تعیین وضعیت شکایت کرد.

 

پس از به بن بست رسیدن مذاکرات استقلال با سرور جپاروف شنیده شده که فتحی سرپرست جدید استقلال به مجتبی جباری پیشنهاد ادامه همکاری با استقلال را داده، موضوعی که هشت شاکی هم آن را تکذیب نکرده است! حالا و پس از 205 روز از آخرین حضور این بازیکن در ترکیب استقلال حرف از بازگشت او به تمرینات و مسابقات استقلال به گوش می رسد.

 

مروری بر اتفاقات این مدت سئوالات زیادی را در ذهن ایجاد می کند.

*7 ماه است بازی نکرده!

7 دی سال 1396 آخرین روزی بود که مجتبی جباری در یک دیدار رسمی برای یک تیم فوتبالی به میدان رفته است. ورزشگاه غدیر اهواز روبروی استقلال خوزستان. حضور 90 دقیقه ای و شراکت در برد 0-3 استقلال. پس از آن او هرگز جایی پا به توپ نشده است.

 

*کسب 7 امتیاز از 18 امتیاز!

جباری در مجموع 6 مسابقه ای که فصل قبل برای استقلال به میدان رفت 2 برد، یک مساوی و سه باخت بدست آورد که دستاوردی 7 امتیازی از مجموع 18 امتیاز موجود در آن شش هفته بود!

 

*میانگین هر مسابقه 58.5 دقیقه حضور!

جباری که هنوز هم درباره سلامتی زانوهایش شبهاتی برای هوادار استقلال وجود دارد به ترتیب مقابل صنعت نفت آبادان(90 دقیقه)، استقلال خوزستان بازی رفت (23 دقیقه)، تراکتورسازی (5 دقیقه)، سایپا (89 دقیقه)، پدیده خراسان (54 دقیقه) و استقلال خوزستان (90 دقیقه) مجموعا 351 دقیقه یعنی 58.5 دقیقه حضور در هر مسابقه را به نام خود در لیگ هفدهم ثبت کرد.

 

*ایفمارک را چه می کنید؟

سید رضا افتخاری به تازگی پیش از استعفا کردن از سمت مدیرعاملی اش صراحتا اعلام کرد: "ایفمارک گفت که جباری مصدوم است اما منصوریان مجبورمان کرد جذبش کنیم". حالا که کادر پزشکی استقلال گفته بازیکن بدون تأیید این کادر نباید قرارداد ببندد با بازیکنی که قریب 7 ماه است فوتبال بازی نکرده چه می کنند؟

 

*آقاخان و تیموری برمی گردند؟

سئوال بعدی در ارتباط با وضعیت سلامتی جباری و گزارش ایفمارک این است که اگر فتحی با جباری حرف زده که برگردد یعنی این باشگاه توجهی به تأییدیه ایفمارک نخواهد داشت و در این صورت تکلیف مرتضی آقاخان و میثم تیموری چه می شود که هر دو در تست ایفمارک رد شدند! آیا آنها هم تأیید خواهند شد؟

 

*قریب دو سال پیش گل زد!

در این که مجتبی جباری در دوران اوج، بازیکنی تأثیرگذار بوده شکی نیست. چه بسا هر سه قهرمانی استقلال در لیگ برتر با حضور این بازیکن در لیست نفرات استقلال رقم خورده است. اما او آخرین بار که موفق به گلزنی شده یک سال و 10 ماه و 6 روز پیش از این بوده است. روزی که با لباس الاهلی در مصاف با الغرافه گل سوم تیمش را زد تا در نهایت تیمش 2-4 برنده شود.

 

*شفر به اجبار خطش زد!

سید رضا افتخاری برای اینکه کنار گذاشتن مجتبی جباری و هجمه هواداران را از کنار بزند در مصاحبه ای به تاریخ 27 دی ماه سال قبل رسما مدعی شد نامه ای دارد که شفر در آن با دستخط خودش عنوان کرده جباری را نمی خواهد. این در حالی بود که شفر 26 دی ماه یک روز پس از فسخ یکطرفه قرارداد جباری به منزل او رفت و با جباری دیدار داشت! نقاط تاریک در این اتفاق به اندازه ای هست که شفر و جباری با بازگو کردن حقایق آن را روشن کنند تا مشخص شود شفر به اجبار جباری را خط زده یا...!

 

*تکلیف خداحافظی ها چه می شود؟

فارغ از همه این اتفاقات تکلیف خداحافظی جباری چه می شود؟ او در روزهای گذشته پس از اعلام رسمی خداحافظی اش از دنیای توپ گرد پیام های زیادی از سوی بزرگان فوتبال ایران دریافت کرد که همبازیان پرسپولیسی او هم در آن سهیم بودند. از جمله سید جلال حسینی که البته بنا به دلایل شخصی حالا آن پست را از صفحه اش پاک کرده است که قطعا بی ارتباط با شنیدن خبر بازگشت دوست استقلالی اش به دنیای توپ گرد نبوده است.

 

مشرق

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: