کد خبر: ۷۷۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
تعداد بازدید: ۴۸۷
خبرگزاری روسی تاس نیز با نقل نظر یک کارشناس ایتالیایی در مورد موفقیت پوتین در تحقق نتایج ملموس، بازگشت ابهت روسیه به صحنه بین المللی را از مهمترین نتایج نشست هلسینکی دانست، همانطور که صفحه شبه جزیره کریمه در هم پیچیده شده و رئیس جمهور آمریکا هیچ موضع قاطعی در این مورد اتخاذ نکرده است. به عقیده تحلیلگر ایتالیایی، به لطف نشست هلسینکی، دیگر به روسیه به عنوان یک دولت صاحب رفتار عداوت آمیز نگریسته نمی شود.
بهترین سناریوی ممکن در هلسینکی رخ داد؛ پوتین پیروز شد / نتایج نشست فراتر از حد انتظار بود؛ ابهت به کرملین بازگشت / تصور می‌شد ترامپ سناریو‌های دیگری داشته باشد / رسانه‌های نزدیک به پوتین: حملات به ترامپ در آمریکا، ظالمانه است

الجزیره نوشت: مسئولان و نمایندگان پارلمان روسیه دیدار رئیس جمهور خود با ترامپ در هلسینکی را موفقیت بزرگی برای پوتین می دانند و در مقابل، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن با انتقادات و اتهامات زیادی مواجه شده و حتی او را خائن خطاب کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، این رسانه عرب زبان ادامه داد: با اینکه نشست مذکور نتایج فوری ملموسی را در سطح روابط دو جانبه یا توافق در خصوص موارد اختلاف خارجی بین دو کشور محقق نکرد، تعدادی از سیاستمداران و کارشناسان روس معتقدند پوتین موفق شده است اتهاماتی که از سوی آمریکایی ها در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایالات متحده مطرح می شود را برطرف کند و در این مسیر، رئیس جمهور آمریکا نیز با انکار دخالت روسیه در انتخابات، به او کمک کرده است.

طی این نشست، پوتین از امادگی خود برای کمک به دستگاههای اطلاعاتی روسیه برای استیضاح 12 افسر روسی خبر داد که کمیته تحقیق و بازپرسی آمریکا به ریاست رابرت مولر آنها را متهم به دخالت در جریان انتخابات آمریکا کرده است.

هفته نامه «مسکو تایمز» صحبتهایی از سیاستمداران و نمایندگان پارلمان روسیه را آورده است که بر این عقیده اند انعقاد نشست هلسینکی به نفع پوتین بود. این افراد می گویند نتایج نشست هلسینکی فراتر از حد انتظار بوده و این دیدار اولین گام در راه اصلاح روابط بین دو کشور است.

وزیر خارجه روسیه، لاوروف نیز این دیدار را شگفت انگیز و ممتاز توصیف کرده و بوگدانوف، رئیس کمیته امنیت و دفاع روسیه نیز در این باره تصریح می کند تلاش آمریکایی ها برای بنا نمودن جهانی تک قطبی با شکست مواجه شده است و امکان نادیده گرفتن روسیه وجود ندارد؛ این مساله ای است که در نشست هلسینکی ثابت کرد.

در همین راستا، کنستانتین کوساچیف، رییس کمیته امور خارجی دومای دولتی روسیه تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاد بهترین سناریوی ممکن بود، در حالی که تصور می شد رئیس جمهور آمریکا سناریوی دیگری ارائه دهد.

در تلویزیون رسمی روسیه نیز شرکت کنندگان در یک برنامه گفتگو در این باره، معتقد بودند پوتین در نشست هلسینکی بارزترین چهره بود.

خبرگزاری روسی تاس نیز با نقل نظر یک کارشناس ایتالیایی در مورد موفقیت پوتین در تحقق نتایج ملموس، بازگشت ابهت روسیه به صحنه بین المللی را از مهمترین نتایج نشست هلسینکی دانست، همانطور که صفحه شبه جزیره کریمه در هم پیچیده شده و رئیس جمهور آمریکا هیچ موضع قاطعی در این مورد اتخاذ نکرده است.

به عقیده تحلیلگر ایتالیایی، به لطف نشست هلسینکی، دیگر به روسیه به عنوان یک دولت صاحب رفتار عداوت آمیز نگریسته نمی شود.

آسوشیتدپرس نیز از الکساندر گابویف، محقق مرکز کارنگی در مسکو نقل کرد که رئیس جمهور روسیه به آنچه بخاطر آن به این سفر رفته بود، رسید و توانست حمایت داخلی را با انکار اتهاماتی که در مورد دخالت او در انتخابات امریکا مطرح می شد، به دست آورد.

به موازات مدح و ستایش هایی که متوجه پوتین می شود، شبکه های تلویزیونی و روزنامه های نزدیک به کرملین با ترامپ اظهار همدردی کرده و اظهار داشتند وی مورد حملات ظالمانه ای در داخل ایالات متحده قرار گرفته است.

برای مثال، روزنامه"كومسومولسكايا برافدا" به تمجید از ترامپ پرداخت و نوشت: رئیس جمهور امریکا با وجود مخالفت نخبگان سیاسی و رسانه های آمریکایی که مبتلا به هیستری بودند، با پوتین دیدار کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: