کد خبر: ۷۷۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۳۴۹
سهام «ZTE» پس از توافق های فعلی در خصوص لغو تحریم های ایالات متحده رشدی چشمگیر را در بازار فناوری ثبت کرد.
رشد خیره کننده سهام «ZTE» در بازارهای بورس / نوید لغو محدودیت ها شرکت چینی را نجات داد

سهام «ZTE» پس از توافق های فعلی در خصوص لغو تحریم های ایالات متحده رشدی چشمگیر را در بازار فناوری ثبت کرد. 

به گزارش خبرداغ به نقل از به نقل از سی نت، سهام شرکت ZTE با 17 درصد افزایش رو به رو شد، افزایشی که به نظر می رسد حاصل لغو محدودیت های ایالات متحده علیه این شرکت چینی باشد. 

مخابرات چین از روز جمعه از سایه سنگین تحریم های ایالات متحده فرار کرده است. اکنون وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که این شرکت مبلغ 400 میلیون دلار در حساب سپرده گذاری شده برای  نقض تحریم های این شرکنت اعمال می کند. 

گزارش ها حکایت از آن دارد که  سهام این شرکت در  هنگ کنگ 5.5 درصد افزایش یافته است و تا ظهر روز جمعه افزایش سهام به بیش از 17 درصد برابر با  16.12 دلار هنگکنگ (2.05 دلار) رسیده است.

جالب است بدانید که این سهام در ماه آوریل 37 درصد پایین تر از امروز بود. وزارت بازرگاني آمريكا تحریم های  خود علیه ZTE  را در ماه مه پس از  آن اعلام کرد که مشخص شد برخی از  كاركنان این شرکت به طور غيرقانوني  اقدام به حمل و نقل تجهيزات آمريكا  به ايران و كره شمالی کرده و در حقیقت تحریم ها را دور زده اند. 

در ماه ژوئن، وزارت بازرگانی معامله ای را تصویب کرد که ZTE مبلغ مجازات 1.7 میلیارد دلاری را که شامل جریمه نقدی 1 میلیارد دلاری و سپرده 400 میلیون دلاری می شود پرداخت کند.


  انتخاب

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: