کد خبر: ۷۷۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۲۷۱
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به بررسی عملکرد بازیکنان ملی‌پوش تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در جام جهانی ۲۰۱۸ پرداخت.
گزارش AFC از عملکرد بازیکنان ۸ تیم برتر باشگاهی آسیا در جام جهانی به گزارش خبرداغ ، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به بررسی عملکرد 14 ملی‌پوش تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه پرداخته است. تیم ملی فوتبال ایران با داشتن هفت بازیکن که عضو باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و السد هستند در این بین بیشترین سهم را دارد.

 

امید ابراهیمی/ استقلال و تیم ملی ایران

این هافبک دفاعی یکی از سورپرایزهای دلپذیر در تیم تحت‌هدایت کارلوس کی‌روش بود. ابراهیمی که به مسعود شجاعی باتجربه‌تر ترجیح داده شد، عملکرد خیلی تأثیرگذاری داشت و برای هر توپ در میانه میدان جنگید و یک لایه حفاظتی دیگر به خط دفاع چهار نفره تیم ملی افزود. عملکرد او در جام جهانی سبب شد با رقمی قابل‌ توجه راهی الاهلی در لیگ ستارگان قطر شود.

 

علیرضا بیرانوند/ پرسپولیس و تیم ملی ایران

بیرانوند با حضوری ممتاز و آرام در دروازه ایران، مهار توپ سطح بالایی مقابل رقبای قدرتمندی همچون اسپانیا و پرتغال داشت. مهار ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو نیز گل سرسبد واکنش‌های یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در این جام بود.

 

روزبه چشمی/ استقلال و تیم ملی ایران

پس از ارائه عملکردی مستحکم مقابل مراکش در بازی اول تیم ملی در جام بیست‌ویکم و بسته نگه داشتن دروازه و کسب تنها پیروزی در این رقابت‌ها، چشمی جای خود در ترکیب اصلی را به مجید حسینی داد. در سن 24 سالگی روزبه قطعاً فرصت‌های دیگری برای تأثیرگذاری در تیم ملی خواهد داشت.

 

مرتضی پورعلی‌گنجی/ السد قطر و تیم ملی ایران

یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی، پورعلی‌گنجی بود. او در این مسابقات وظیفه یارگیری و مهار چند تن از بهترین بازیکنان جهان را داشت و تا حدود زیادی در کارش هم موفق بود. پورعلی‌گنجی در نبردهای هوایی باابهت و در مالکیت توپ هم آرام بود. این مدافع 26 ساله در سه بازی ایران بسیار موفق عمل کرد.

 

پژمان منتظری/ استقلال و تیم ملی ایران

یکی از سه بازیکنی بود (به غیر از پست دروازه‌بان) که فرصت بازی در روسیه را پیدا نکرد و این بیشتر به خاطر درخشش زوج خط دفاعی ایران یعنی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی بود. کاپیتان استقلال در سن 34 سالگی ممکن است تصمیم به بازنشستگی از بازی‌های ملی بگیرد یا شاید هم منتظر جام ملت‌های آسیا 2019 خواهد ماند، مسابقاتی که کمتر از 6 ماه دیگر آغاز می‌شود.

 

وحید امیری/ پرسپولیس و تیم ملی ایران

امیری که معمولاً در پست بال چپ بازی می‌کند در این مسابقات بیشتر در پست هافبک دفاعی به بازی گرفته  شد. او نیروی خستگی‌ناپذیرش را در این تورنمنت نشان داد و عبور دادن توپ از بین پاهای جرارد پیکه اسپانیایی توسط وی یکی از تأثیرگذارترین مهارت‌های فردی این تورنمنت بود.

 

مجید حسینی/ استقلال و تیم ملی ایران

حسینی که جای روزبه چشمی در بازی مقابل اسپانیا و پرتغال در ترکیب تیم ملی قرار گرفت، ثابت کرد زوج مستحکمی برای پورعلی‌گنجی در قلب خط دفاعی ایران است. این مدافع 22 ساله هنوز می‌تواند در دو جام جهانی دیگر حضور داشته باشد و چشم‌انداز هیجان‌انگیزی برای تیم باشگاهی‌اش و تیم ملی است.

 

دیگر بازیکنان مدنظر این مقاله عبارتند از: اکسل ویتسل (تیانجین کوانجین/ بلژیک)، متئو جورمان (سامسونگ سوان بلووینگز/ استرالیا)، گن شوجی (کاشیما آنتلرز/ ژاپن)، نائومیچی یوئدا (کاشیما آنتلرز/ ژاپن)، لی یونگ (جئونبوک هیوندای/ کره جنوبی)، کیم شین‌ووک (جئونبوک هیوندای/ کره جنوبی) و لی جائه‌سونگ (جئونبوک هیوندای/ کره جنوبی).

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: