کد خبر: ۷۷۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
تعداد بازدید: ۳۹۱
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: لوایح تامین امنیت زنان در مقابل خشونت و حمایت از کودکان و نوجوانان از جمله پیگیری های مستمر این معاونت با همکاری بانوان نماینده مجلس و در راستای حمایت از دختران امروز و مادران فردای کشور مراحل نهایی را طی می کنند.
معصومه ابتکار: لایحه تامین امنیت زنان مراحل نهایی را طی می‌کندبه گزارش خبرداغ، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: لوایح تامین امنیت زنان در مقابل خشونت و حمایت از کودکان و نوجوانان از جمله پیگیری های مستمر این معاونت با همکاری بانوان نماینده مجلس و در راستای حمایت از دختران امروز و مادران فردای کشور مراحل نهایی را طی می کنند.

معصومه ابتکار در پیامی ضمن تبریک سالروز تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر به همه دختران ایران افزود: همچنین توجه به آموزش های حقوقی از سطوح ابتدایی تا دانشگاه و مهارت های زندگی مدنظر است؛ چراکه می تواند تاب آوری فردی، اجتماعی و خانوادگی را ارتقا دهد و دختران را در مسیر آینده خویش استوار و پر امید به پیش برد.

او ادامه داد: دختران امروز جهان، مادران فردا هستند و این در حالی است که شرایط کنونی برای آنان در جای جای دنیا با مشکلات و آسیب های متفاوت مواجه است. از جوامع درگیر جنگ و ناامنی که بیشترین آسیب ها به زنان و دختران وارد می آید تا جوامعی که در معرض خشونت و ترور و بازدارندگی دختران از تحصیل و رشد اجتماعی است.

ابتکار اضافه کرد: همچنین در جوامعی که تحجر و واپسگرایی، مناسبات را رقم می زند و نگاه کلیشه ای نسبت به دختران برای آن محدودیت های زیادی در زمینه های آموزش و بهداشت و نشاط و ورزش ایجاد و سبب افسردگی و آسیب های جسمی و روحی می شود. در چنین جوامعی که بسیار هم هستند حداقل الزامات زندگی شرافتمندانه برای دختران فراهم نیست.
او گفت: از سوی دیگر در جوامعی که به نام آزادی، به دختران مانند کالای مصرفی نگریسته می شود نیز آسیب های روانی بسیار بر آنان وارد شده و تبعات گسترده اجتماعی آن اکنون با پویش هایی مانند 'me too' علیه سوءاستفاده های جنسی در محیط های کاری بروز و ظهور یافته است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: به همین دلیل امروزه برنامه ریزی برای دسترسی به آموزش، بهداشت و ورزش برای تضمین سلامت و نشاط جسمی و روحی دختران از جهت گیری های اصلی دولت ها به شمار می رود. همچنین مقابله با خشونت علیه دختران و زنان از طریق آموزش و برنامه های مداخله پیشگیرانه، که در کشور ما نیز همه این موارد مد نظر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: پیشرفت دختران در آموزش و به ویژه سطوح علمی و دانشگاهی به همت خود آنان و با زمینه های ایجاد شده در کشور از وضعیت خوبی برخوردار بوده و از دستاوردها به شمار می آید. در زمینه های دیگری مانند ورزش و به خصوص ورزش قهرمانی نیز شاهد نمونه های موفق بسیار مانند قهرمانان ایرانی فوتسالیست آسیا هستیم و دختران هنرمند سرآمدی را در عرصه های ادبی، تجسمی و دیگر رشته ها داریم.

ابتکار افزود: در عین حال جامعه ما نیز مانند هر جامعه دیگری از مشکلات و گرفتاری هایی رنج می برد که قرار نیست بر آنها سرپوش بگذاریم، بلکه تلاش می شود با همت دختران عزیز و سیاستگذاری های صحیح فرهنگی و اجتماعی حل و فصل شوند. تردیدی نداریم که شرع مقدس اسلام محدودیتی را برای تعالی و پیشرفت دختران و زنان ایجاد نمی کند، بلکه با تعریف برخی حدود، ضامن شان و عزت انسانی همه انسان ها اعم از زن و مرد و دختر و پسر است. بنابراین باید فارغ از نگاه های کلیشه ای به راهکارهایی اندیشید که با حفظ کرامت انسان، گشاینده مسیرها و راههای تازه است.
وی ادامه داد: البته در این میان اولین قدم و مهم ترین اقدام برای مقابله با آسیب ها به دختران و جوانان توجه به خانواده سالم و شکوفاست. معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به همین دلیل به طور خاص گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی را از فعالیت های اصلی خود قرار داده است.

ابتکار اضافه کرد: امیدوارم با اقدامات و همکاری های مجدانه دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد بتوانیم آینده ای سرشار از امید و روشنی را برای دختران ایران زمین رقم زنیم.
او تاکید کرد: در این روز مبارک، صدای دخترانمان را بشنویم و پناهشان باشیم.
منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: