کد خبر: ۷۷۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۳۰۲
مرکز توسعه سلامت کیش از 30 تیر تا 11 مرداد به افراد بالای 30 سال خدمات رایگان غربالگری دیابت و فشار خون ارایه می دهد.
ارائه خدمات رایگان غربالگری دیابت و فشار خون به افراد بالای 30 سال در کیش

به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: مرکز توسعه سلامت کیش با هدف ارائه خدمات سلامت محور و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر و سکته های  قلبی عروقی و مغزی از 30 تیر به مدت دو هفته به شهروندان بالای 30 سال خدمات رایگان غربالگری دیابت و فشار خون ارایه می دهد.

وی افزود: در حال حاضر بيماري هاي غير واگير به عنوان مشكل عمده بهداشتي مطرح است. پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی از طریق مراقبت های ادغام یافته دیابت و فشارخون بالا و اختلالات چربی خون و کنترل بیماری های غیر واگیر به عنوان یکی از مهمترین الویت های نظام سلامت در کشور مطرح است. در همین راستا و با برنامه ریزی های این مرکز، شهروندان می توانند با مراجعه به کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش از خدمات سلامت محور همچون انجام آزمایشات رایگان قند خون و کلسترول وکنترل فشار خون، ویزیت پزشکی، اندازه گیری شاخص توده بدنی و توزیع بروشور بهره مند شوند.

به گفته دکتر رضانیا، غربالگری افراد بر اساس گروه های سنی، مراقبت بیماران توسط مراقبین سلامت و درمان توسط پزشک (كنترل قد و وزن، محاسبهBMI، فشار خون، آموزش و مشاوره تغذیه)، پيگيري وضعیت بيماران در صورت عدم مراجعه توسط مراقب سلامت ، آموزش به شهروندان به ویژه بیماران و افراد در معرض خطردر مورد پیشگیری از بیماری دیابت ، پر فشاری خون و مشکلات قلبی عروقی، از جمله خدماتی است که مراقبین سلامت و پزشکان در مرکز و پایگاه های خدمات سلامت بوعلی، صدف (دیپلمات ) و کمپ سحر به شهروندان  ارائه می دهند.

شایان ذکر است  خدمات مراقبین مرکز توسعه سلامت به منظور افزایش سطح سلامت شهروندان به صورت پایش قند خون و فشار خون به صورت رایگان به مراجعان ارائه می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: