کد خبر: ۷۷۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
تعداد بازدید: ۲۸۶
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن درخصوص دستور رئیس‌جمهور درباره رسیدگی به تخلفات صورت گرفته واردات خودرو گفت: بسیار خوب است که دولت خود مسئولیت بررسی این قضیه را بر عهده گرفته و آغازکننده این ماجرا است.
فولادگر: قرائت گزارش مشترک کمیسیون صنایع و تولید ملی بعد از تعطیلات مجلس/ تقدیر از اقدام دولت در مبارزه با تخلفات مربو به واردات خودرو
به گزارش خبرداغ، حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره دستور رئیس‌جمهور به وزرای خود در خصوص پیگیری تخلفات واردات خودرو و همچنین درخواست از قوه قضائیه برای رسیدگی به این تخلف گفت: ما از این دستور استقبال می‌کنیم،‌ بسیار خوب است که دولت خود مسئولیت بررسی این قضیه را بر عهده گرفته و آغازکننده این ماجراست.

نماینده مردم اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: قبل از دستور رئیس‌جمهور ما این موضوع را بررسی کردیم و یک گزارش مشترک بین کمیسیون صنایع و کمیسیون ویژه تولید ملی پیرامون تخلفات واردات خودرو تهیه شد و قصد داشتیم که درخواست اعمال ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی مجلس را بدهیم.

وی افزود: این آئین‌نامه اجازه می‌دهد اگر تخلف،‌ استنکاف و یا خلف قانونی صورت گرفت و مجلس به آن رأی داد، موضوع به قوه قضائیه ارجاع شود و این قوه خارج از نوبت به آن رسیدگی کند. 

این عضو کمیسیون صنایع و معادت ادامه داد: این گزارش در نوبت صحن قرار دارد و امیدواریم بعد از تعطیلات مجلس قرائت شود.

وی تاکید کرد: بسیار خوب است که خود دولت در این زمینه پیش‌قدم شده و شروع به بررسی تخلفات کرده و از قوه قضائیه هم درخواست کرده است که به آن رسیدگی کند. 

فولادگر با بیان اینکه اگر نظارت درست صورت گیرد و قانون اجرا شود قطعا تخلفاتی صورت نخواهد گرفت، عنوان کرد: اگر برخورد با تخلفات از خود دستگاه اجرایی صورت بگیرد هزینه کمتری در برخواهد داشت تا تخلف انجام شود و دامن جامعه را بگیرد و بعد قوه قضائیه رسیدگی کند.

وی تاکید کرد: بسیاری از تخلفات باید از ریشه خشکانده شوند تا هزینه کمتری بر جامعه وارد شود و این را باید نیکو دانست که دولت این حرکت را آغاز کرده است و از قوه قضائیه هم خواسته که خارج از نوبت به آن رسیدگی کند.

نماینده مردم اصفهان در پاسخ به اینکه دستور روحانی و اجرایی شدن آن چقدر می‌تواند به اعتماد عمومی جامعه کمک کند، گفت: در حال حاضر ما شاهد یک‌سری از فسادها در سیستم‌های اجرایی، قوه مجریه و شاید حتی قوای دیگر باشیم که باعث می‌شود کم‌کم ریشه‌های نظام را سست و اعتماد مردم را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه اعتماد مردم یک سرمایه اجتماعی است،‌ بیان کرد: اگر این سرمایه اجتماعی بی‌اعتبار شود نتیجه‌اش بی‌اعتمادی و بدبین شدن مردم است که باعث از دست رفتن امید آنان در اصلاح به نظام می‌شود.

فولادگر افزود: حال یک فسادی صورت گرفته است باید با آن برخورد شود و از ریشه خشکانده شود تا هم هزینه کمتری بر جامعه تحمیل شود و هم اینکه سرمایه اجتماعی ما از بین نرود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: