کد خبر: ۷۷۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۶۳۸
هر شکوفه و گلی برای خود گرده‌ای مخصوص و ویژگی خاص دارد که در زمان تولید عسل توسط زنبور‌ها این خواص منحصربه فرد به عسل تولید شده از منتقل شده و به نوعی سبب تقویت خواص عسل می‌شود
معرفی ویژگی های درمانی عسل بهارنارنجعسل بهارنارنج یکی از انواع عسل‌هایی است که از شکوفه درختان تولید می‌شود و خواص درمانی بسیاری دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین، هر شکوفه و گلی برای خود گرده‌ای مخصوص و ویژگی خاص دارد که در زمان تولید عسل توسط زنبور‌ها  این خواص منحصربه فرد به عسل تولید شده از منتقل شده و  به نوعی سبب تقویت خواص عسل می‌شود.

درخت بهارنارنج
درخت بهار نارنج درختی همیشه سبز است و عطر بسیار زیاد و دل انگیز آن سبب شده تا علاوه بر بازار عسل، توجه صنعت عطر سازی هم به این درخت جلب شود.

درخت بهار نارنج می‌تواند ارتفاعی حدود ۹ متر را داشته باشد؛  میوه حاصله از این درخت نارنجی رنگ و شبیه پرتقال است با این تفاوت که رگه ترشی و تلخی آن به اندازه ای است که به تنهایی قابل خوردن نبوده و باید از آن به عنوان چاشنی در غذا استفاده کرد.

برگ‌های درخت بهار نارنج طولی بین ۷ الی ۱۰ سانتیمتر دارند و شکلی تخم مرغی-مستطیلی پیدا می کنند همچنین شاخه این درخت پر از خار‌های تیز است.

گل‌های دسته‌ای و سفید رنگ آن غذای زنبور عسل را آماده می‌کند و شهد آن از عطر فراوانی برخوردار است.

میوه درخت بهارنارنج
از محصولاتی که از این درخت حاصل می‌شود می‌توان به مربای بهار نارنج، عسل بهار نارنج، عسل بهاری، بره موم بهار نارنج، گرده گل بهار نارنج و ژل رویال بهار نارنج اشاره کرد.

چون زمان رویش گل‌های این درخت در فصل بهار است، بنابراین انگبین به دست آمده از این درخت یک عسل بهاری محسوب می‌شود.

میوه بهار نارنج بسیار مقوی است و خواص عسل در واقع با خواص میوه بهار نارنج برابری می‌کند، زیرا هر چیزی که درون میوه وجود دارد، درون انگبین طبیعی بهار نارنج هم موجود است.

عسل طبیعی بهار نارنج مانند عسل یونجه یکی از خوش عطر‌ترین انواع عسل محسوب می‌شود و زنبورداری برای تهیه این عسل بسیار راحت است، زیرا درخت با شرایط سخت هم کنار می‌آید و با هر نوع خاکی سازگار است.

برخی تصور می‌کنند که در تولید عسل بهار نارنج گرده افشانی برای درخت و میوه صورت نمی‌گیرد، چون شهد و دانه گلی (گرده گل) وجود ندارد که زنبور بخواهد آن را جابه جا کند در حالی که این تصور کاملا غلط است.

عسل بهارنارنج و خواص آن
وجود ویتامین C در این نمونه از انگبین‌ها بسیار محسوس‌تر است.

عسل بهار نارنج بسیار مقوی، انرژی‌زا و دارای طبعی گرم است.

عسل بهار نارنج برای تقویت اعصاب بسیار مفید است و مصرف آن به درمان بی‌خوابی یا مشکلات خواب کمک می‌کند. مصرف این عسل برای افرادی که افسردگی دارند بسیار مفید بوده و باعث ایجاد آرامش، نشاط و انرژی می‌شود.

عسل بهار نارنج تقویت کنننده قلب است و به تصفیه خون کمک می‌کند.

عسل بهار نارنج همانند خواص عسل آویشن و خواص عسل گشنیز دارای خاصیت ضد سرطانی است و مصرف آن به ویژه برای کمک به درمان سرطان معده مفید تلقی می شود.

خاصیت ضد تهوع و سم، ضد باکتری، ضد قارچ و ازدیاد متابولیسم پایه از خواص عسل بهار نارنج و سایر عسل مرکبات است. جالب است بدانید عسل مرکبات، به دلیل سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن، به تعادل وزن کمک زیادی می‌کنند.

کاهش دلشوره و اضطراب(Anxiety) از دیگر خواص عسل بهار نارنج است، چراکه اثری همانند مسکن دارد.

تحقیقات اخیر محققان بر روی خواص عسل بهار نارنج نشان می‌دهد که بیشترین تاثیر این عسل بر روی سیستم عصبی بدن است و با کنترل ضعیف قند خون یا تحمل گلوکز، تاثیر چشمگیری بر حافظه کاری، حافظه بیان شفاهی و سرعت پردازش مغز یا عملکرد‌های اجرایی دارد.

عسل بهار نارنج برای تقویت دستگاه گوارش مفید است و به درمان سکسکه، رفع سوء هاضمه، رفلاکس و دفعه کرم‌های روده کمک می‌کند؛ مصرف این عسل باعث افزایش اشتها می‌شود.

عسل بهار نارنج تسکین دهنده درد گلو است و مصرف آن به درمان سرفه و سرماخوردگی کمک می‌کند.

بهترین طریقه مصرف عسل بهار نارنج
به طور کلی انواع عسل‌های تک گل غالبا جنبه دارویی دارند، برای استفاده از عسل بهار نارنج برای درمان، دو تا سه قاشق از آن را با آب ولرم مخلوط و چند قطره آب لیموی ترش تازه به آن اضافه کنید.

مضرات عسل بهار نارنج (موارد احتیاط و منع مصرف)
همانند سایر انواع عسل، مصرف عسل بهار نارنج نیز برای کودکان کمتر از یک سال به دلیل داشتن باکتری بوتولیسم ممنوع است.

زیاده‌روی در مصرف عسل بهار نارنج با عوارضی نظیر بی‌خوابی، تپش قلب و افزایش فشار خون همراه است.

همچنین استفاده از عسل‌های تک گل که تنها از شهد یک گیاه خاص تهیه می‌شوند، غالبا جنبه دارویی دارند و مصرف آن‌ها باید با نظر پزشک متخصص همراه باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: