کد خبر: ۷۷۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۳۲۷
۶ کیلومتر از خط هفت مترو تهران که آبان ماه سال گذشته به دلیل نداشتن ایمنی کافی تعطیل شده بود با حضور محمدعلی افشانی شهردار تهران به بهره برداری رسید.
۶ کیلومتر از خط هفت مترو تهران افتتاح شد

۶ کیلومتر از خط هفت مترو تهران که آبان ماه سال گذشته به دلیل نداشتن ایمنی کافی تعطیل شده بود با حضور محمدعلی افشانی شهردار تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش  خبرداغ به نقل از ایرنا، دراین مراسم محمد حسین مقیمی استاندارتهران، محسن هاشمی رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سیده فاطمه ذوالقدرنماینده مجلس شورای اسلامی وبرخی از مدیران شهرداری حضور داشتند.
این ۶ کیلومتر شامل پنج ایستگاه (از ایستگاه تقاطعی مهدیه تا نواب) و سرفاصله ۱۰ دقیقه افتتاح شد.
خرداد ماه سال گذشته و در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف ۲۲ کیلومتر از ۲۷ کیلومتر خط هفت مترو پایتخت با هفت ایستگاه مسافرگیری شامل میدان صنعت، پل نصر، شهید نواب صفوی، کمیل، بریانک، میدان محمدیه و شهید محلاتی یا بسیج افتتاح شد.
افتتاح این خط با واکنش‌ها و انتقادات مختلفی از جمله 'افتتاح زودهنگام' و 'نداشتن ایمنی' همراه بود.
با روی کار آمدن مدیریت شهری جدید کمیته‌ای به منظور بررسی ایمنی خط هفت مترو تشکیل و در نهایت آبان ماه سال گذشته این خط به دلیل نداشتن ایمنی تعطیل شد.
آن زمان محمدعلی نجفی شهردار وقت تهران اعلام کرد تامین ایمنی این خط ۶ ماه زمان نیاز دارد، اما مشکلات گمرکی برای ترخیص تجهیزات مترو علت تاخیر در بهره برداری از خط اعلام شد.
محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران پیش‌تر اعلام کرده بود: به دلیل عجله برای افتتاح صوری خط هفت مترو در گذشته، در مرحله تأمین ایمنی مجبور به تخریب و بازسازی مجددبخشی از ریل گذاری‌ها شدیم.
وی بیان کرد: در مرحله بهره برداری، تنها کمتر از ۴۰ درصد از خط هفت اجرا شده بود.
پورسیدآقایی تاکید کرد: ۶۰ درصد این پروژه در زمان افتتاح باقیمانده بود که به دلیل نداشتن ایمنی و سیستم سیگنالینگ هر ۵۵ دقیقه یک قطار از خط عبور می‌کرد که به صورت دستوری به ۳۵ دقیقه کاهش پیدا کرده بود.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، هواکش، تونل میان ایستگاهی و سیستم اطفای حریق در این خط وجود نداشت.
خط ۷ مترو تهران از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی پایتخت آغاز و پس از طی مسیر شرقی - غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه مولوی، به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه نواب با خط ۲ و در ایستگاه توحید با خط ۴ تقاطع خواهد داشت، سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه یافته و پس از عبور از کنار برج میلاد وارد میدان صنعت در شهرک غرب (قدس) شده و در انتها به میدان بوستان در سعادت آباد می‌رسد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: