کد خبر: ۷۷۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۳۶۶
«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که قبلاً با با انتشار توئیت‌های ناشیانه علیه ایران جنجال‌ساز شده در صفحه توئیترش نوشت: «ایران با نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت، به ارسال سلاح به سراسر خاورمیانه ادامه می‌دهد. حکومت ایران می‌خواهد در هر جا که می‌تواند، دردسر ایجاد کند. متوقف کردن این، مسئولیت ما است.»
وزیر خارجه آمریکا: از متحدانمان می‌خواهیم به کارزار فشار اقتصادی علیه ایران بپیوندند

وزیر خارجه آمریکا در صفحه توئیترش از متحدان کشورش خواست به «کارزار فشار اقتصادی علیه ایران» بپیوندند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که قبلاً با با انتشار توئیت‌های ناشیانه علیه ایران جنجال‌ساز شده روز پنجشنبه بار دیگر در صفحه توئیترش به بیان ادعاهای تأییدنشده علیه ایران پرداخت.

او در صفحه توئیترش نوشت: «ایران با نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت، به ارسال سلاح به سراسر خاورمیانه ادامه می‌دهد. حکومت ایران می‌خواهد در هر جا که می‌تواند، دردسر ایجاد کند. متوقف کردن این، مسئولیت ما است.»

«پامپئو» که قبلاً با انتشار آمارهای بدون منبع علیه ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود این بار هم بر اساس ادعاهای تأییدنشده عکسی را منتشر و ایران را به حمایت از تروریسم در کشورهای اروپایی متهم کرده و از متحدان آمریکا خواسته به «کارزار فشار علیه حکومت ایران» بپیوندند.

وزیر خارجه آمریکا: از متحدانمان می‌خواهیم به کارزار فشار اقتصادی علیه ایران بپیوندند

او نوشت: «ما از متحدان و شریکانمان می‌خواهیم به کارزار فشار اقتصادی علیه حکومت ایران بپیوندند. بایستی تمامی منابع مالی که رژیم از آن برای تأمین مالی تروریسم و جنگ‌های نیابتی استفاده می‌کند را قطع کنیم. نمی‌توان گفت ایران چه زمانی ممکن است به تروریسم، خشونت و ناپایداری در کشور یکی از ماها دامن بزند.»

توئیت وزیر خارجه آمریکا، با توجه به اینکه ادعاهایی را درباره اقدامات ایران در کشورهای اروپایی مطرح کرده، ظاهراً با هدف اثرگذاشتن بر متحدان اروپاییِ آمریکا مطرح شده که گفته‌اند قصد دارند «برجام» را علی‌رغم خروج آمریکا از آن حفظ کنند.

اتحادیه اروپا روز یکشنبه (۱۷ تیرماه)، دور روز بعد از برگزاری کمیسیون مشترک برجام در بیانیه‌ای تأکید کرد که حفظ کانال‌های بانکی، ادامه فروش نفت و گاز ایران و ایجاد محیط مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، در اولویت ایران و گروه ۱+۴ است.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

«حسن روحانی» بعد از خروج آمریکا از برجام گفت در صورتی که ایران در هفته‌های آینده به این نتیجه برسد که با همکاری پنج کشور دیگر می‌تواند به خواسته‌های خود در برجام برسد اجرای این توافق هسته‌ای را ادامه خواهد داد.

بسته پیشنهادی اقتصادی اتحادیه اروپا برای حفظ برجام روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه به ایران ارائه شد. آقای روحانی ساعاتی بعد از ارائه این بسته در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام را «مأیوس‌کننده» خواند و گفت انتظار ایران از بروکسل «ارائه یک برنامه عملیاتی روشن و دارای زمان‌بندی» است.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم از طرف‌های اروپایی خواسته به جای ارائه وعده‌های کلی و مبهم، تعهداتی قابل اجرا و قابل راستی‌آزمایی ارائه دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
آمریکا جنایتکاردرجنایت های تروریست های سوریه شریک جرم است.

سازمان ملل شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکاردرسوریه است.

شورای امنیت سازمان ملل شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکاردرسوریه است.

شورای حقوق بشرسازمان ملل شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکاردرسوریه است.

سازمان عفوبین الملل شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکاردرسوریه است.

مردم «بوکمال» تروریست‌ها را به شهر راه ندادند/ جنگنده‌های آمریکایی خانه‌هایشان را بمباران کردند
در پی مخالفت مردم منطقه «بوکمال» سوریه با ورود شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا به این منطقه، جنگنده‌های آمریکایی خانه‌های دو شهرک حومه این شهر را به شدت بمباران کردند و دست کم 30 غیرنظامی را کشتند و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند. اکثر قربانیان این حملات زن و کودک گزارش شده است.

تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷

ساعات اولیه صبح دیروز خبر رسید جنگنده‌های آمریکایی خانه‌های دو شهرک «باغوز» و «سوسه» در حومه شهر «بوکمال» را بمباران کردند و در این حمله غیرانسانی، جان 30 غیرنظامی را گرفتند و ده‌ها تن دیگر را نیز زخمی کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بسیاری از قربانیان این بمباران وحشیانه، زنان و کودکان هستند.
به گفته منابع محلی، با توجه به وخیم بودن حال بسیاری از زخمی‌ها و با توجه به اینکه شماری در زیر آوار به دام افتاده‌اند، احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.
درپی وقوع این حمله، آمریکایی‌ها مدعی شدند که مواضع داعش را هدف قرار داده‌اند! اما منابع خبری این ادعا را زیر سوال بردند و از علت اصلی این حمله پرده برداشتند؛ به گفته آنها، مردم منطقه بوکمال مخالف حضور شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بوده‌اند و واشنگتن با این اقدام غیرانسانی خود، مردم را به اصطلاح، تنبیه کرده است! بر اساس منابع و اسناد موثقی که وزارت دفاع روسیه و رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، میان نیروهای آمریکایی و عناصر داعش در شرق سوریه، «پیوندهای بسیار نزدیکی» وجود دارد.
البته، واقعه بوکمال بی‌ارتباط با تحولات در جنوب غرب سوریه یعنی آزادسازی شهر «درعا» نیز نمی‌تواند باشد. آمریکایی‌ها از پیشروی ارتش سوریه دراین منطقه که مجاور مرزهای فلسطین اشغالی و اردن است، بسیار خشمگین هستند و با این اقدامات ایذایی، قصد دارند جلوی پیشروی ارتش سوریه در جنوب غرب را
بگیرند.

ائتلاف آمریکایی بیش از999 هزارمورد مرتکب جنایت جنگی درسوریه وعراق شده است وهمچنان نیزادامه می دهد.

ائتلاف آمریکایی بیش از999 هزارمورد مرتکب جنایت علیه بشریت درسوریه وعراق شده است وهمچنان نیزادامه می دهد.

سوریه: دستاورد ائتلاف آمریکایی فقط کشتار بیگناهان بوده است
وزارت خارجه سوریه در نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد: ائتلاف غیر قانونی آمریکا فقط در کشتار بیگناهان و تخریب زیربناهای سوریه موفق بوده است.
تاریخ خبر: 22/04/1397 - 20:28
وزارت خارجه سوریه روز جمعه در نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل کشتار شهروندان سوری ساکن دو شهرک الباغوز فوقانی و السوسه از توابع شهر البوکمال را محکوم کرد.
در این دو نامه آمده است که چنین جنایتی را باهیچ بهانه و دلیلی نمی توان توجیه کرد و هدف از این بمباران اعمال فشار بر مردمی است که با ورود نیروهای دمکراتیک به مناطق زندگی خود مخالفت کردند.
این ائتلاف فقط توانسته است ملت بیگناه سوریه را قتل عام کند و زیرساخت های کشور در طول ساحل فرات از جمله پل ها، مدارس، تاسیسات پمپاژ آب، ایستگاه های تولید و انتقال برق را نابود کند.شهر رقه نشانه آشکار وحشیانه آمریکا و کشورهای غربی هم پیمان آن است.
سوریه بار دیگر از برخی کشورهای عضو این ائتلاف که هنوز مقدار کمی انسانیت دارند می خواهد فوری از این ائتلاف خارج شوند و به واشنگتن، پاریس و لندن اجازه ندهند جامعه جهانی را درباره اهداف واقعی خود و تسلط بر کشورهای منطقه فریب دهند.
وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل خواست از امنیت و صلح بین المللی دفاع کند و با شفافیت و بی طرفی به وظایف خود عمل کند و در دام سیاست های امریکایی، اسراییلی و غربی که اعتبار خود را از دست داده اند و در محافل افکار عمومی جهان مورد تمسخر قرار گرفته اند سقوط نکند.
جنگنده های ائتلاف، بامداد امروز مناطق 'الباغوز فوقانی' و 'السوسة' واقع در حومه البوکمال در استان دیرالزور را بمباران کردند که بر اثر آن 30 غیر نظامی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند که در بین آنان زن و کودک بودند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: