کد خبر: ۷۷۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۳۶۴
عبد‌الناصر همتی هرچند جزو بنیانگذاران و هیأت مؤسس حزب کارگزاران سازندگی در دوره دولت مرحوم اکبر هاشمی‌رفسنجانی بود اما هرگز خود را آلوده سیاست نکرد و تا پایان دولت محمد خاتمی در بیمه مرکزی ماند و وقتی در دولت محمود احمدی‌نژاد عذرش را خواستند بی‌حاشیه کنار رفت تا نوبت به دولت حسن روحانی رسید. اول قرار بر ریاست او بر بانک مرکزی بود و سر از مدیرعاملی بانک ملی درآورد و هشتم خرداد باز قرعه ریاست بر بیمه مرکزی به نامش خورد.
مسئولیت حیاتی همتی در چین؛ ماموریتی فراتر از یک سفیر/ اقتصاددانی که هرگز خود را آلوده سیاست نکرد

به گزارش خبرداغ ، سرانجام راضی شد پس از 26‌ماه سکان هدایت بیمه مرکزی را رها کند و راهی سرزمین اژدهای زرد شود. صبح روز یکشنبه از مدیران صنعت بیمه خداحافظی کرد و از آنها خواست تا آرامش فعلی را حفظ کنند و تدبیر را پاس بدارند. او که پس از جنجال فیش‌های حقوقی از بانک ملی ایران دوباره راهی بیمه مرکزی شد، در روز وداع دوباره گفت: تلاش کردم صنعت بیمه را از تشنج دور کنم. عبد‌الناصر همتی هرچند جزو بنیانگذاران و هیأت مؤسس حزب کارگزاران سازندگی در دوره دولت مرحوم اکبر هاشمی‌رفسنجانی بود اما هرگز خود را آلوده سیاست نکرد و تا پایان دولت محمد خاتمی در بیمه مرکزی ماند و وقتی در دولت محمود احمدی‌نژاد عذرش را خواستند بی‌حاشیه کنار رفت تا نوبت به دولت حسن روحانی رسید. اول قرار بر ریاست او بر بانک مرکزی بود و سر از مدیرعاملی بانک ملی درآورد و هشتم خرداد باز قرعه ریاست بر بیمه مرکزی به نامش خورد.

حالا این زاده شهر کبودرآهنگ همدان در آستانه 61سالگی‌اش با کوله‌باری از تجربه و دانش به پیشنهاد محمدجواد ظریف به‌عنوان سفیر و نماینده تام‌الاختیار ایران در چین به کشوری می‌رود که شریک اول تجاری ایران است و به‌نظر ماموریتی فراتر از یک سفیر خواهد داشت. دکتر عبدالناصر همتی، یک مدیر و چهره‌ اقتصادی کاملا شناخته شده نه‌تنها در ایران که در بسیاری از محافل اقتصادی منطقه و جهان است و از جنس کسانی ‌است که مورد اعتماد در نظام سیاسی جمهوری اسلامی است. دکتری اقتصاد دارد و سمت‌های گوناگونی را از جوانی تا‌کنون برعهده داشته و فعالان صنعت بیمه از او به‌عنوان پدرخصوصی‌سازی این صنعت یاد می‌کنند. او به‌نظر راضی به سفیر شدن نبوده اما وقتی حکم به وظیفه و یک ماموریت باشد، از خواسته‌اش می‌گذرد و پیشنهاد را می‌پذیرد؛ چه اینکه او می‌داند باید موانع بسیاری را از پیش روی اقتصاد ایران در حوزه سرمایه‌گذاری، مالی و بانکی، صادرات و واردات با یکی از 2ابرقدرت اقتصادی دنیا بردارد. همتی قرار نیست تنها سفیر باشد و روزگارش را به امور روزمره بگذراند که روزهای سخت‌تری با ماموریت مهم‌تری را در پیش دارد. موفقیت او در ماموریت مهم می‌تواند اطمینان‌بخش نظام سیاسی ایران در سپردن پست‌های کلیدی سفارتخانه‌های مهم به مردانی از جنس اقتصاد و اعتماد سیاسی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: