کد خبر: ۷۷۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
تعداد بازدید: ۵۴۲
علیرضا امامی‌فر، بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی و مربی سابق سپیدرود رشت این روز‌ها مشغول تحصیل در رشته مدیریت فوتبال در شاخه دکتراست.
کسی که باعث محرومیت پرسپولیس شد، خائن است/ دعوای کی‌روش و برانکو یک بازی استبه گزارش خبرداغ،  دیروز فرصتی دست داد تا با این پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت‌وگویی انجام دهیم که در زیر می‌خوانید:


*شما فصل قبل در سپیدرود حضور داشتید. شرایط این تیم را چگونه می‌بینید؟ هر روز یک مربی و یک مالک...
باید قبول کنیم خصوصی‌سازی در فوتبال ما واقعی نیست و هیچ برنامه‌ریزی و بسترسازی برای آن انجام نشده است. مالکانی با پول شخصی به فوتبال می‌آیند که بیشتر دنبال شهرت و استفاده از رانت هستند. به نظرم مشکل اصلی آن است که هیچ فیلتری وجود ندارد تا آن‌هایی که می‌خواهند وارد فوتبال شوند، از آن رد شوند.


*عملکرد تیم ملی را در جام جهانی چطور دیدید؟
قطعاً تفکری در آمدن کی‌روش به ایران وجود داشته است. ما باید بتوانیم از دانش او استفاده کنیم. فساد و باندبازی در فوتبال پایه ما بیداد می‌کند، وضعیت مدارس فوتبال و آموزش ما بسیار بد است. لیگ یک و لیگ‌های پایین‌تر و حتی به جز چند تیم پولدار در لیگ برتر که وضعیت مالی خوبی دارند، وضعیت مطلوبی ندارند. وقتی هیچ چیز در این فوتبال سر جای خودش نیست، چه توقعی می‌شود از کی‌روش داشت؟ ما اردو‌ها و بازی‌های دوستانه خوبی نداشتیم. واقعیت این است غیر از برانکو و کی‌روش ما در هیچ تیمی کار تاکتیکی شاهد نیستیم. به نظرم توانایی و خلاقیت در بین بازیکنان ما وجود دارد، ولی با بی‌برنامگی از بین می‌رود. مهم‌ترین نکته‌ای که تیم ملی در حضور ۸ ساله کی‌روش به دست آورد، اعتماد به نفس بود و الان این باور بین مردم و بازیکنان تیم ملی به وجود آمد که ما می‌توانیم در جام جهانی بعدی از گروه خود صعود کنیم. کی‌روش در جام جهانی با توجه به داشته‌هایش کار کرد. تاکتیک‌پذیری در تیم ملی بهتر از گذشته شده، ولی قابلیت فردی کاهش پیدا کرده است.


*به نظر شما بازیکنان ما می‌توانند بعد از جام جهانی به تیم‌های اروپایی ترانسفر شوند؟
به نظرم در زمینه ترانسفر بازیکن ما هنوز آماتوریم. در فوتبال اروپا توجه به بازیکنان جوان بیشتر شده است. امیدوارم بازیکنان ما را در فوتبال اروپا ببینیم.


*پرسپولیس فصل آینده را چطور می‌بینید؟
کار پرسپولیس فوق‌العاده سخت است. بازیکنان در نیم‌فصل اول باید انرژی دو برابر بگذارند تا امتیازات لازم را جمع کنند. برانکو خودش را به عنوان یک مربی خوب اثبات کرده، ولی مسئله این است که بقیه تیم‌ها کار می‌کنند تا نگذارند پرسپولیس برای سومین بار قهرمان شود. هیچ‌کس در مورد مشکلی که در مورد محرومیت پرسپولیس به وجود آمده، صحبتی نمی‌کند و نه در باشگاه پرسپولیس و نه فدراسیون فوتبال کسی پاسخگو نیست. من به کسی که باعث محرومیت این تیم شد، لقب خائن را می‌دهم. من نمی‌دانم چرا کسی این افراد را به مردم معرفی نمی‌کند.


*به عنوان سؤال آخر در مورد اختلافات کی‌روش و برانکو چه صحبتی دارید؟
به نظر من این یک بازی است و خیلی‌ها که منافع‌شان در این اختلافات و بازی‌هاست، دوست دارند آن‌ها علیه هم حرف بزنند.

 

خبرورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: